مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

نگرش جمعی و بازنگشتن به روش‌های سنتی، سبب پیشرفت آموزش و پرورش است

شهرری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، آموزش و پرورش را عاملی مهم در راستای توسعه همه‌جانبه کشور دانست و بر اهمیت نگرش جمعی دبیران، اولیا و دانش‌آموزان در جهت رسیدن به معیارهای توسعه جهانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نگرش جمعی و بازنگشتن به روش‌های سنتی، سبب پیشرفت آموزش و پرورش است

محسن نوروزیان، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در نشست کاربردی با مدیران مدارس این ناحیه، ضمن تاکید بر نقش کلیدی دبیران به عنوان نیروی انسانی آموزش و پرورش در راستای توانمندسازی نیروی انسانی کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان محرک توسعه همه‌جانبه کشور، نیازمند نیروی انسانی است؛ از این رو دبیران خود به عنوان نیروی انسانی، نقش مهمی را در پرورش نیروی انسانی کشور برای توسعه‌ای همه‌جانبه ایفا می‌کنند.

وی افزود: اما این پرسش مطرح می‌شود که با این اوصاف چرا آموزش و پرورش آن گونه که باید، نقش اساسی خود را به تحقق نرسانده است؛ عاملی که سبب می‌شود آموزش و پرورش در این مهم کاستی‌هایی را شاهد باشد، کم‌توجهی به نگرش فرهنگی است؛ برای بهبود ضعف‌های موجود نیازمند توجه ویژه به این مهم هستیم که در نهایت می‌توانیم با رفع آن به توسعه دست یابیم.

نوروزیان تغییر نگرش دبیران، اولیا و دانش‌آموزان را از دیگر عوامل زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه در کشور دانست و بیان کرد: اگر نگرش این سه قشر تغییر کرده و در یک مجرای هدفمند قرار گیرد و به فرهنگ تبدیل شود، علاوه بر توسعه در زمینه تعلیم و تربیت می‌توانیم به توسعه در سطح کشور دست یابیم.

وی تصریح کرد: همگیری ویروس کرونا، علاوه بر تمام محدودیت‌هایی که به دنبال داشت سبب پیدایش فرصت‌های بسیاری در حوزه تعلیم و تربیت شد؛ از این رو، ما با قرار گیری در شرایط کرونایی و تغییر در رویه تدریس، به یک شاخه‌هایی برخوردیم که این شاخصه‌ها جزو روندهای توسعه آموزش و پرورش و توسعه جهانی بود.

وی ادامه داد: همگیری ویروس کرونا سبب شد تا دریابیم کار آموزش و پرورش یک کار جمعی است که نیازمند نگرش‌های جدید است؛ اگر امروز توانستیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم ثمره کنار گذاشتن نگرش سنتی بود که در پیش از کرونا با آن تدریس می‌کردیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، به فراموشی سپردن نگرش‌های جدید را در دوران پسا کرونا و بازگشت نگرش‌های سنتی را، عاملی مخرب در به ثمر رسیدن اهداف توسعه‌بخشی آموزش و پرورش عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید با پشت سرگذاشتن همگیری ویروس کرونا و حضوری بودن مدارس، لازم است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با استفاده از تکنولوژی، روش‌های جدید و هوشمند‌سازی دانش‌آموزان تربیت جمعی را به عنوان یک رویکرد مد‌نظر قرار دهیم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار