حجت الاسلام والمسلمین موسوی اعظم:

ارزش تقوا به پاکدامنی و اطاعت از پیامبران است

یاسوج(پانا) - امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ملاک، معیار و ارزش تقوا، پاکدامنی و اطاعت از پیغمبران است، گفت نگاه به چهره، پست و عنوان نباید داشت بلکه پاکی و صداقت و داشتن ارزش‌های اخلاقی برای انسان ارزش محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ارزش تقوا به پاکدامنی و اطاعت از پیامبران است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اعظم با بیان اینکه جهنم برای انسان های بدکردار و گناهکار است، گفت: روز قیامت مال و فرزند دفع عذاب نمی کند اما اگر کسی خالصانه برای رضایت خداوند متعال بدون فخر و مباهات عمل داشت آن عمل مورد رضایت پروردگار قرار می گیرد و حسنه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هر چند عزاداری و زیارت ارزش محسوب می شود اما تقوا و پاکدامنی سبب حفظ اعمال عبادی انسان می شود، گفت: امام سجاد علیه السلام در شب های تاریک در شرایطی که همه در خواب بودند با خدای خود راز و نیاز و عبادت می کند و از پروردگارش رحمت و مغفرت برای مسلمانان می خواهد و به ستایش پروردگارش می پردازد این روش امام برای ما الگو است که با خدای خود راز و نیاز کنیم.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه در امورات روزانه خودمان موضوعاتی مطرح می شود که شاید نفع دنیوی و اخروی برای ما نداشته باشد، گفت: بنابراین در گفتار و کردار خودمان باید دقت کنیم و با امید از آمرزش خداوند از او برای اعمال خیر خود سپاس گذاری و برای گناهان آمرزش بطلیم، ائمه اطهار علیهم السلام دعا و نیایش های خود را برای آموزش و تربیت ما و ادب و متانت و آمرزش و بخشش ما، تعلیم و بیان کردند.

وی افزود: امروز هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما شرایط زندگی و آرامش بهتر شده است هرچند باید ریاست جمهوری و مسئولان به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در بخشی دیگر از سخنان خود کتمان شهادت را از گناهان عنوان کرد و ادامه داد: در عمل و گفتار، رفتار و کردار خودمان باید دقت کنیم.

نماز جمعه از ارکانی است که از آن به عنوان عید مومنان یاد شده است

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطب دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: اقامه نماز جمعه یکی از نعمت های خداوند متعال برای مسلمان است، نماز جمعه از ارکانی است که از آن به عنوان عید مومنان یاد شده است.

وی به با اشاره به آیاتی از قران مبنی بر اینکه ملاک انسان ها در جامعه بشری را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است،گفت: عده ای با برنامه ریزی های شبانه درصدد هستند که به مسئله امر به معروف بتازند چنین افرادی، اشخاصی بی بند و بار هستند یا کسانی هستند که قرآن نمی خوانند و یا اگر قرار می خوانند در آن تفکر می کنند، امروز خاصیت سیب زمینی از غیرت برخی افراد بیشتر است زیرا سیب زمینی سبب انرژی انسان می شود اما افراد بی غیرت خاصیتی ندارند.

حجت الاسلام موسوی اعظم به سفر بایدن ریاست جمهوری آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: این سفر به ادعای خودشان به منظور اتحادی برای ساخت و پرداخت داعش و تضعیف محور مقاومت بود اما با درایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت مردم آنها کاری پیش نخواهند برد و دسیسه های آنها در خاورمیانه نقش برآب می شود و اگر فاطمیون، مدافعان حرم، زینبیون نبودند نام و نشانی از حرم حضرت زینب سلام الله در اثر این قبیل سیاست ها از طریق مهره ای مانند داعش نبود.

خبرنگار: محمدصادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار