امام جمعه شهرستان میاندورود:

جریان غدیرخم مسئله اقامه امامت است

میاندورود (پانا) - امام جمعه شهرستان میاندورود گفت غدیر عصاره همه زحمات پیغمبر است، جریان غدیر مسئله اقامه امامت است نه اعلام امامت. اینها باهم فرق می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۳۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جریان غدیرخم مسئله اقامه امامت است

محمدعلی حاجی زاده ضمن تشکر از کارمندان و خدمتگزاران عرصه تامین اجتماعی و بهزیستی، گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان و تبریک هفته امامت گفت: خداوند متعال در عالم تکوین روزهای قبل و بعد غدیر را مملو از اتفاقات مهم و عظیم نظیر: عید قربان کرده است تا اهمیت این روز را نشان دهد، طبق گفته امام صادق (ع): « در این عالم مسئله ای مهم تر از غدیر نداریم.» اما آنچه که شایسته مسئله غدیر بوده چه در صدر اسلام چه بعد آن مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: غدیر عصاره همه زحمات پیغمبر است، غدیر جریان اقامه امامت است، نه اعلام امامت؛ اینها با هم فرق می کنند و الا بارها و بارها پیامبر در مناسبت‌ها و احادیث مختلف امامت و جانشینی امام علی(ع) و دیگر امامان پس از ایشان را اعلام کرد، موضوع غدیر مسئله ای مهم‌تر از اعلام امامت به نام اقامه امامت است، اقامه امامت به معنای حکومت، حاکیمت الهی و دینی است و لازمه حکومت اسلامی اقامه امامت است، افرادی که در آن روز به علی (ع) تبریک گفتند به این امر پی برده بودند.

امام جمعه میاندورود در ادامه بیان کرد: موضوع غدیر فرامکانی، فراملی و بین‌المللی است. غدیر فقط مختص افرادی که در زمان پیامبر (ص) می زیستند، نیست بلکه جریانی مربوط به حکومت و امامت همه سرزمین های اسلامی و جهان در همه زمان ها است، اما ما از این امر غافل ماندیم و غدیر را به دنیا به روش نادرستی شناساندیم.

وی اضافه کرد: عزت و اقتداری که اکنون در دنیا داریم به برکت اسلام و انقلاب اسلامی است. طبق اخبار این روزها جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که «ایران در پی ارسال چند صد پهباد به روسیه است»؛ فارغ از اینکه اصل مسئله درست است یا خیر نکته مهم و قابل ملاحظه ای که در این گفته وجود دارد نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و قدرت برتر نظامی ایران دارد.

حاجی زاده گفت: شاید بسیاری از شما به یاد داشته باشد که دوران هشت سال دفاع مقدس مشکلات بسیاری داشتیم و سلاح و ابزار نظامی نداشته و توانایی تولید هم نداشتیم. از ابتدایی ترین جنگ افزارها هم محروم بودیم اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ما نه تنها پیشرفته ترین جنگ افزار های نظامی را اختیار داریم، بلکه موشک هایی که تولید کشور خود ماست به کشورهای قدرتمند جهان صادر می شود و این یعنی کشور به این نقطه از امنیت رسیده که از نظر نظامی کامل، امن و قدرتمند است. این امنیت را مدیون خون شهدا، ولی فقیه و حکومت اسلامی هستیم.

وی در پایان افزود: البته درست است که به لحاظ اقتصادی شرایط چندان خوبی نداریم، اما این مخصوص کشور ما نیست، آمار کشورهای دنیا نشان می دهد آمریکا و کشورهای اروپایی هم به لحاظ اقتصادی مشکلات جدی دارند و شرایط اقتصادی در کل جهان شرایط بدی است. امیدواریم در زمینه اقتصادی هم تلاش‌های شبانه روزی رئئیس جمهور زیر سایه مقام معظم رهبری به نتیجه مثبت بنشیند و از این لحاظ هم غنی شویم.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار