امام جمعه موقت، کاشمر:

نماز جمعه باید بیان کننده درد دل مردم باشد

کاشمر(پانا)- امام جمعه موقت، کاشمر گفت بایستی محل برگزاری نماز جمعه به گونهثای باشد تا به درستی سیاست‌های نظام به مردم انتقال داده شود و همچنین نماز جمعه باید بیان کننده درد دل مردم باشد یعنی دقیقاً شکایت و مشکلات مردم به خوبی به مسئولین منتقل شود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نماز جمعه باید بیان کننده درد دل مردم باشد

حجت السلام و المسلمین علی احدی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: حدود ۴۳ سال قبل، اوایل مرداد ماه بود که اولین نماز جمعه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در تهران با حکم امام خمینی(ره) و به امامت عالم مجاهد و مبارز آیت‌الله سید محمود طالقانی برگزار شد.

وی بیان کرد: نماز جمعه ابعاد مختلفی دارد که از جمله معنویت شهر را تضمین می‌کند، بر فرهنگ جامعه تأثیر زیادی می گذارد، همچنین نماز جمعه موجب اتحاد بین مردم است و در مسائل سیاسی مردم را حساس می کند و نماز جمعه سبب تقویت روحیه انقلابی در درون انسان است و هیچ نمازی در این ابعاد نداریم.

نماز جمعه یک نماز ویژه است

احدی اظهار کرد: نماز جمعه را نمی توان با نماز عید سعید فطر یا عید قربان مقایسه کرد و نماز جمعه یک نماز ویژه است که وقتی انسان ها با اخلاص و تواضع نماز جمعه را بخوانند آن اشتباهاتی را که در طول هفته مرتکب شده‌اند، خداوند می بخشد که این نقش نماز جمعه است.

امام جمعه موقت شهرستان کاشمر افزود: نماز جمعه یک از بهترین راهکار هایی برای ارتباط مردم با حاکمیت است و برای این ارتباط، شروطی حائز اهمیت است که بایستی محل برگزاری نماز جمعه به گونه ای باشد تا به درستی سیاست های نظامی به مردم انتقال داده شود و همچنین نماز جمعه باید بیان کننده درد دل مردم باشد یعنی دقیقاً شکایت و مشکلات مردم به خوبی به مسئولین منتقل شود و تملق در فرهنگ نماز جمعه معنا ندارد و این نماز جمعه است که می تواند آگاهی بخش باشد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی سعی می کند در منطقه اهداف شوم خود را دنبال کند و برخی از کشورهای غربی هم با این کشورها و رژیم ها همراه شدند، عنوان کرد: همزمانی سفر روسای جمهور آمریکا و روسیه به منطقه پیام های زیادی دارد و این به معنای این است که دنیا از تک قطبی عبور کرده و نماز جمعه می تواند مردم را نسبت به سیاست های دشمنان آگاه کند.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار