بیان شاخصه‌های نوجوان انقلابی در نماز جمعه ۲۲بهمن ماه

کاشمر (پانا)-امام جمعه کاشمر ضمن تبریک یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه و تشکر از مردم انقلابی کاشمر برای شرکت در نماز جمعه و راهپیمایی موتوری به شاخصه‌های نوجوان انقلابی در نماز جمعه اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بیان شاخصه‌های نوجوان انقلابی در نماز جمعه ۲۲بهمن ماه

جواد طاهری،امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه ی دوم نماز جمعه ۲۲ بهمن گفت: جوان انقلابی دارای ۶ شاخصه و ویژگی است. اولین شاخصه نوجوان انقلابی این است که اهل آموختن علم و مهارت زندگی اجتماعی باشد. دانش آموز باید در مدرسه یاد بگیرد که چگونه با پدر و مادر، همسایه، دوستان و اجتماع رفتار کند و باید یاد بگیرد که چگونه دوست انتخاب کند.

وی افزود: دومین شاخصه نوجوان انقلابی این است که باید دارای برنامه و مهارت کسب و کار باشد. نوجوان انقلابی باید کار کند و برای کار کردن باید مهارت داشته باشد و ما باید این مهارت را در مدرسه به آن یاد بدهیم تا نوجوان بتواند معیشت یک خانواده را تأمین کند نه اینکه نوجوان ما دارای مدرک دیپلم و لیسانس است ولی کار و شغل و درآمد ندارد . از این رو جوان و نوجوان باید به مهارت کسب و کار بپردازند.

وی افزود: سومین شاخصه ی یک نوجوان این هست که اهل معنویت و دین داری عاقلانه باشد و این ویژگی ها هر دو باید با هم باشند. نوجوانی که نماز نخواند و نه بر نفس خود تسلط نداشته باشد و نه با خدا ارتباط داشته باشد تنها ترین نوجوان است و اگر هم به او تمام دنیا را هم هدیه بدهند باز هم افسرده است . اینکه والدین به فرزندان خود گوشی و وسایل رایانه ای می دهند هدیه نیست والدین باید بدانند به گفته ی حضرت علی (ع) بهترین هدیه به فرزندانمان این است که ما آداب اسلامی و آداب معنویت را به فرزندانمان بیاموزیم منتهی با دین داری عاقلانه. به فرزندان فقط به سر و سینه زدن و اینکه نوحه بخوانند را یاد ندهیم پرورش احساسات و عشق به اهل بیت و خدا هم یک بعد قضیه است نوجوان باید بتواند منطقی با مشکلات روبرو شوند و گرفتار خرافات نشوند ما باید این را به فرزندانمان بیاموزیم.

طاهری ادامه داد: چهارمین شاخصه ی یک نوجوان انقلابی این هست که دارای بصیرت سیاسی و تحلیل حوادث باشد . فرزندانمان ما باید بدانند چگونه با مسائل و اختلافات روبرو شوند و آنها را حل کنند آنها باید بدانند که دشمن چگونه دروغ میگوید و چگونه رفیق سر او کلاه میگذارد ‌.اگر این ویژگی ها را جوان و نوجوان ما نداشته باشد با وسوسه های دوستان و رفیقان خود به راحتی به سمت اعتیاد کشیده می شود و یکی دیگر از مشکلات نوجوانان هم «نه»گفتن است. جوانان باید بتوانند در تحلیل شایعات درست و نادرست را تشخیص بدهند نوجوان انقلابی کسی است که قدرت تشخیص و تحلیل داشته باشد.

طاهری ادامه داد: پنجمین ویژگی نوجوان انقلابی دشمن شناسی و استکبار ستیزی اوست . نوجوان انقلابی میداند که در بدن ما هم گلبول های قرمز و هم سفید موحود است و قطعا این را می داند که وظیفه گلبول های سفید مبارزه با ویروس هاست. از این رو نباید نوجوان انقلابی بگوید که من فقط خدا را میپرستم و در شأن من، مرگ گفتن به دشمن و شیطان نیست، خیر بلکه در شأن اوست، مگر میشود در دل ما هم که یزیدی باشد هم مهر حسینی !؟به هیچ عنوان نمیتوان کسی در جبهه امام حسین باشد ولی مرگ بر یزید نگوید و نمی شود کسی در جبهه مقاومت باشد ولی مرگ بر آمریکا نگوید .

وی اضافه کرد: آخرین و ششمین شاخصه ی نوجوان انقلابی شجاعت و دلیری بودن اوست . ما والدین باید فرزندان خود را شجاع تربیت کنیم و به بار بیاوریم مخصوصا در محیط خانه . خیلی از مادر ها هستند که فرزندان خود را برای کار های ناچیز سرکوفت می زنند و حس کنجکاوی فرزند خود را میگیرند و آن ها را مانند جوجه های به بار می آورند که اگر از خانه بیرون بیایند به آنی میمیرند، باید بچه ها شجاع به بار بیایند .بچه ها نباید از سوال پرسیدن از والدین بترسند. والدین هم باید جواب آنها را بدهند اگر توان جواب دادن سوال فرزند خود را ندارند برای یافتن جواب او را راهنمایی کنند همه سوال ها هم لازم نیست جوابگو باشند تا از این رو نوجوانی جویا و مطالبه گرا و تحمل گرا به بار بیاید.

وی در پایان افزود :این ها تمامی ویژگی های یک نوجوان و جوان انقلابی است این ها شاخصه های است که امام در دل جوانان ایران میدید و وقتی خبرنگار ۱۵ سال قبل از انقلاب اسلامی از او با تمسخر پرسید، چگونه می خواهی قیام کنی وقتی هیچ سربازی نداری ؟گفت: سربازان من در گهواره هستند و همان سربازان بودند که قیام کردند و حکومت طاغوت را از ایران بیرون راندند.

خبرنگار: پارسا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار