استاندار آذربایجان‌غربی:

تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو مهمترین عامل توسعه بخش صومای برادوست ارومیه است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو و انجام برخی مقدمات اجرایی شدن این منطقه گفت این امر مهمترین عامل توسعه منطقه صومای برادوست ارومیه خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو مهمترین عامل توسعه بخش صومای برادوست ارومیه است

محمدصادق معتمدیان در جریان پانزدهمین سفر شهرستانی در جمع مردم بخش صومای برادوست و شهر سرو عنوان کرد: مرز، از مهمترین مزیت های منطقه به شمار می رود که سعی داریم از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببریم.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه در 2 قطعه جداگانه طراحی شده که امیدواریم بتوانیم در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت، ایجاد پس کرانه و احداث شهر لجستیک به سرعت اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، تحول خوبی در حوزه اقتصادی منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به درآمد مرزنشینان در اجرای طرح های تجارت مرزی در کل استان به ویژه منطقه صومای برادوست ادامه داد: ساماندهی تجارت مرزی و توجه به تامین معیشت مرزنشینان از برنامه های دولت است که امیدواریم طرحی که در این زمینه تدوین شده به زودی به تصویب رسیده و اجرایی شود.

معتمدیان بر توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی منطقه تاکید کرد و گفت: باید به سمت توسعه آبیاری نوین و همچنین مکانیزه کردن کشاورزی حرکت کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود از مجتمع بزرگ گلخانه ای در روستای گنگچین بخش صومای برادوست ارومیه افزود: توسعه کشت گلخانه ای از برنامه استان در بخش کشاورزی است که می تواند در توسعه اشتغال و درآمد روستاییان بسیار موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این سفر چند ساعته مشکلات تعدادی از روستاهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: مشکل آب شرب و بهداشتی، راه های روستایی، فاضلاب شهر سرو و همچنین مشکلات طرح هادی از جمله موضوعاتی بود که در این سفر مطرح و قرار شد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ارومیه درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام را از جمله مهمترین برنامه های دولت برشمرد و اظهار کرد: در این خصوص نیز اولویت بندی صورت می گیرد تا با اولویت اثرگذاری در زندگی مردم شهرها و روستاها، این طرح ها به بهره برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار