کارشناس فرهنگی هنری سازمان دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری:

اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر، مسئولیت‌پذیری و روابط اجتماعی دانش‌آموزان را تقویت کرد

دانش‌آموزان در این اردو با فرهنگ استان‌ها و مناطق مختلف کشور آشنا شدند

کوهرنگ (پانا) - کارشناس فرهنگی هنری سازمان دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تبیین اهداف برگزاری اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر ،یکی از مهمترین فواید این اردو را، تقویت مسئولیت‌پذیری و روابط اجتماعی دانش‌آموزان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر، مسئولیت‌پذیری و روابط اجتماعی دانش‌آموزان را تقویت کرد

شهرام محمدی، کارشناس فرهنگی، هنری و سازمان دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری و مربی اردوی دانش‌آموزان عشایر در گفت وگو با پانا در خصوص روند برگزاری اردوی ملی دانش‌آموزان پسر عشایر به پانا گفت: « اردوی ملی دانش‌آموزان پسر عشایر در اردوگاه تفریحی ثامن الحجج شهر مشهد از تاریخ ۱۹ تیر ماه تا ۲۵ تیر به مدت ۷ روز برگزار شد. از استان ما نیز از بین تمامی دانش آموزان پسر پیشتاز عشایر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم که در زمینه های درسی، فرهنگی، هنری و پرورشی فعال بودند، ۳۳ نفر انتخاب و به همراه سرپرست اردو و دو تن از مربیان مربوطه عازم مشهد شدند. »

وی افزود: « با برنامه‌ریزی‌های دقیق و درستی که صورت گرفت؛اردوی ملی دانش‌آموزان پسر عشایر با کیفیت بسیار خوب و مطلوبی برگزار شد‌. همچنین با توجه به اینکه ویروس کرونا به مدت دو سال بین دانش‌آموزان و مدرسه فاصله ایجاد کرده بود؛ برگزاری این اردو در جبران این فاصله دو ساله و روحیه دانش‌آموزان بسیار موثر واقع شد. دانش‌آموزان عشایر نیز از این اردو به خوبی استقبال کردند. »

محمدی در رابطه با کلاس‌ها و برنامه‌های برگزار شده در اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر عنوان کرد: « در این اردو برنامه‌ها و کلاس‌های متنوعی از جمله زیارت حرم مطهر رضوی، کلاس‌های آموزشی سواد رسانه ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم، کلاس‌های خبرگزاری پانا ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم، دوره آموزشی چادرزنی و مسابقات ورزشی در رشته بازی‌های بومی و محلی برگزار شد. »

کارشناس فرهنگی، هنری استان در خصوص کسب مقام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در اردوی عشایری گفت: « دانش‌آموزان عشایر استان در برنامه‌ها و مسابقات اردوی ملی خوش درخشیدند و توانستند از بین ۲۳ استان در مسابقات بازی‌های بومی محلی مقام اول را کسب کنند. همچنین با همکاری دانش‌آموزان استان خراسان‌شمالی برنامه صبحگاهی با کیفیت و بسیار خوبی را اجرا کردند که خوشبختانه مورد استقبال مدیر اردوگاه و عوامل اجرایی این اردو قرار گرفت. »

محمدی در رابطه با اهداف برگزاری این اردو اظهار کرد: « آشنایی دانش آموزان با محیط امن، سالم و بانشاط در اردوگاه، آشنایی با برنامه و فرهنگ‌های مختلف عشایر کشور و برنامه‌های تربیتی و آموزشی در اردوگاه، شناسایی خلاقیت‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان، شکوفا شدن استعدادهای برتر و توانمند، افزایش سطح آگاهی نسبت به حس مسئولیت‌پذیری، مشارکتی، فعالیت‌های گروهی، ایثار، شجاعت، فداکاری و... از مهمترین اهداف برگزاری اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر بود. »

وی در خصوص نقش اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر در تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد: «عدالت آموزشی در مناطق عشایری نسبت به آموزش و پرورش سایر مناطق به طور کامل تحقق پیدا نکرده و این مناطق به تحقق و گسترش عدالت آموزشی جهت رشد دانش‌آموزان و معلمان خود در زمینه‌های پرورشی، ساخت مدارس، نیروی انسانی بومی، تجهیزات و امکانات آموزشی، زیر ساخت و توسعه فضای مجازی، سهمیه‌بندی دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان هوشمندسازی مدارس و.... نیاز اساسی دارند. همانطور که گفته شد یکی از ابعاد عدالت آموزشی، بعد پرورشی آن است، از این رو برگزاری اردوی ملی برای دانش‌آموزان عشایر و حضور آنها در برنامه‌های تشکیلاتی و زیارتی اردو گامی موثر در جهت تحقق بعد پرورشی عدالت آموزشی است. »

محمدی در پایان، منافع و فواید این اردو برای دانش آموزان عشایر را این چنین عنوان کرد: « دانش‌آموزان عشایر در این اردو با فرهنگ استان‌ها و مناطق مختلف کشور آشنایی پیدا کردند. توانستند روابط اجتماعی خود را با هم سن و سالان خود تقویت کنند. مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی آنها نیز نسبت به خود و محیط کاری ارتقا یافت و با برنامه‌های گروهی و سازمان دانش‌آموزی آشنایی و شناخت پیدا کردند. »

دانش آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار