به مناسبت جشن عید غدیر خم مطرح شد؛

اکمال دین و اتمام نعمت، در ولایت امام علی (ع) است

تهران (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی با حضور در جشن عید سعید غدیر خم که در اداره آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار شد، اکمال دین و اتمام نعمت را در ولایت امام علی (ع) عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اکمال دین و اتمام نعمت، در ولایت امام علی (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی؛ کارشناس مذهبی، با بیان اینکه عید سعید غدیر خم بشارت دهنده عزت، تمامیت، شرف، ارتقاء و رجوع ملت‌های بزرگ مسلمان است و منابع شیعه شأن نزول آیه اکمال را واقعه غدیر خم و ولایت امیرالمؤمنین (ع) بر مسلمانان می‌‎دانند، گفت: آنان معتقدند که پیامبر اسلام (ص) پس از انجام آخرین حج خود، در مسیر بازگشت، در منطقه‌ای به نام غدیر خم، مسلمانان را جمع و در خطبه‌ای، امام علی (ع) را ولی مسلمانان و جانشین خود معرفی کرد. پس از خطبه، مسلمانان با امام علی (ع) بیعت کردند، سپس آیه اکمال نازل شد و از کامل‌ شدن دین اسلام خبر داد.

ادیب یزدی در ادامه گفت: پیامبر (ص) به جز غدیر، چند بار دیگر هم امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و در روز غدیر خداوند با اعلام ولایت امیر‌المؤمنین، دین اسلام را کامل کرد.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که پیامبر (ص) و دین مبین اسلام در اوج کمال هستند، موضوع اکمال دین پس از نصب امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان امامت و ولایت نیز حرف اول را در کمال و حقیقت اسلام می‌زند. اگر این ولایت نباشد کمال نیست و اگر اکمال نباشد، همه عبادات ناقص است و انسان به کمال نمی‌رسد.

این کارشناس مذهبی گفت: خدا به برکت ولایت راضی شد که اسلام دین ما باشد و اگر ولایت نبود خدا هم رضایت به این دین نمی‌داد و کار پیامبر ناقص می‌ماند از همین رو به برکت نصب امیرالمؤمنین (ع)، دین پیامبر (ص) نیز به طور کمال به اهل عالم ابلاغ شد.

ادیب یزدی با بیان اینکه این خود دلیل مهم دیگری برای امامت و خلافت حضرت علی (ع) نسبت به پیامبر اکرم (ص) خواهد بود، گفت: ایشان با صراحت آن را بیان کرده است و به صورت‌های متعدد و طرق گوناگون در منابع فریقین نقل شده و تحریف‌گران هم نتوانستند سیمای خلافت و جانشینی علی (ع) را در مقابل پیامبر که در سال سوم بعثت به ‌وقوع پیوست را بپوشانند و آن واقعه مهم همین واقعه‌ «یوم الانذار» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار