نماینده ولی‌فقیه در آباده:

عید غدیر تعیین‌کننده خط فکری انسان‌ تا آخر عالم است

آباده (پانا) - نماینده ولی فقیه درشهرستان آباده عید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان و تعیین‌کننده خط فکری انسانیت تا آخر عمر عالم و  نقشه راهی برای سعادت بشر دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عید غدیر تعیین‌کننده خط فکری انسان‌ تا آخر عالم است

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن موسوی خراسانی در گفت‌وگو با پانا در مورد اهمیت این عید بزرگ گفت: «بر همگان است که فرهنگ غدیر را زنده نگه داشته و این امر مهم در جامعه نهادینه شود چرا که درک موضوع غدیر تعیین کننده خط فکری انسانیت تا آخر عالم است.»

نماینده ولی فقیه در شهرستان آباده گفت: «عید غدیر روز سرنوشت است اگر پیغمبر می‌رفت و برای بعد خودش کسی را تعیین نمی‌کرد، معلوم نبود جهان به کجا منتهی می‌شد، معلوم نبود چه به سر جهان بیاید. تعیین امامت بعد از نبوت یک سرنوشت است و آن روز عید غدیر است.»

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی افزود: «از دیدگاه قرآن روز عید غدیر، سه امتیاز دارد. اول: تکمیل دین دوم: اتمام نعمت و سوم: رضایت خداوند و سادات هم به این دلیل محترم هستند که فرزندان پیغمبرند و سادات باید دیندار و خوب باشند و شبیه امیرالمومنین و شاگردان امیرالمومنین زندگی کنند.»

وی در ادامه قصه غدیر را این‌طور عنوان کرد: «آنچه در روز عید غدیر اتفاق افتاد، به نقلی ۱۲۰ هزار نفر از حاجی‌هایی که همراه پیغمبر به مکه رفته بودند و در مسیر برگشت در هوای داغ، در صحرایی به اسم صحرای جحفه ایستادند و در آنجا پیغمبر از جهاز شتر منبری درست کردند و بالا رفتند تا همه ایشان را ببینند.»

وی ادامه داد: «پیامبر کمی که برای مردم صحبت کردند بسیاری از مردم از صحبت‌های پیامبر ناراحت شدند. آنها فهمیده بودند که صحبت‌های پیامبر بوی فراق می‌دهد و امسال سال آخر حج شان است. بعد از آن پیامبر امیرالمومنین را صدا زدند، دست علی را بلند کردند و بعد به مردم نشان دادند و گفتند: «اگر پیغمبر خوبی بودم اگر تا حالا برای شما پیغمبری کردم، از این پس علی مولای شماست. من کنت مولاه فهذا علی مولاه (هرکس که من مولای او هستم ، از این پس علی مولا و سرپرست اواست.)»

پیامبر فرمود: «هر کس علی را دوست بدارد، من را دوست دارد و هر کس علی را دشمن بدارد، من را دشمن داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار