رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آئین طرح شهید دانش‌آموز رضا پناهی خبر داد:

آغاز ساماندهی ۱۱۲۶ مدرسه کانکسی و سنگی در کشور

تهران (پانا) -‌ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در آئین آغاز طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی»، گفت در قالب این طرح، ساماندهی ۱۱۲۶ مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای۱۰ دانش‌آموز در کشور آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساماندهی ۱۱۲۶ مدرسه کانکسی و سنگی در کشور

مهراله رخشانی‌مهر در آئین آغاز طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی بالای 10 دانش آموز در کشور، گفت: در این مسیر خیرین حقیقی و حقوقی، بسیجیان و جهادگران عرصه مدرسه‌سازی یاری‌گر ما خواهند بود.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور در چند سفر استانی به موضوع جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی و اهمیت ایمنی ساختمان مدارس، بیان کرد: پیش از این جمع‌آوری و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی در اقصی نقاط کشور به صورت مستمر اما پراکنده انجام می‌شد، که با آغاز طرح شهید پناهی، این برنامه به‌طور سراسری و با اولویت در دستور کار قرار گرفته و به طور جدی و جهادی تا رسیدن به مقصود پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص مدارس کانکسی گفت: تنوع استفاده در شرایط مختلف جمعیتی و جغرافیایی، ضرورت مطالعات و دسته‌بندی را برای فاز اجرایی طرح و اینکه این مدارس و کلاس‌های درس جایگزین یا ساماندهی شود را می‌طلبید؛ که در این طرح قرار است تعداد 962 مدرسه کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به وجود کلاس‌های درس کانکسی به صورت ضمیمه در تعدادی از مدارس افزود: 1335 کانکس کلاسی ضمیمه داریم که در مرحله نخست ساماندهی آن‌ها به این شکل است که در صورت امکان با فضای اداری مدرسه جابه‌جا شوند تا به مرور و در مراحل بعدی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز آن‌ها را نیز جایگزین کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص مدارس سنگی تصریح کرد: این مدارس غالبا در مناطق کوهستانی واقع‌اند که قرار است در این طرح مدارس سنگی فاقد ملات که به اصطلاح به صورت خشکه‌چین ساخته شده‌اند و تعداد آن‌ها 164 مورد است، جایگزین و ساماندهی شوند.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در این طرح علاوه بر اعتبارات سازمان نوسازی مدارس از مشارکت بنیاد برکت نیز در تامین منابع مالی مورد نیاز بهره‌مند خواهیم شد، ابراز امیدواری کرد به برکت شهید دانش‌آموز والامقام «رضا پناهی» کار را به‌خوبی پیش برده و اهداف مورد نظر طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار