برگزاری مراسم جشن غدیر در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت مراسم جشن غدیر به همت معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی استان کرمانشاه با حضور حجه الاسلام سید حسن سبزواری، عضو هیئت علمی موسسه بین المللی امامت، هیئت علمی موسسه جامعه المصطفی و کارشناس رادیو معارف، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش در آن اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم جشن غدیر در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

سید حسن سبزواری، عضو هیئت علمی موسسه بین المللی امامت با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت گفت: امروز خرسندیم در کشوری زندگی می کنیم که نور ولایت و امامت و اندیشه سیاسی، دینی، الهی و معرفتی مولا علی(ع) را دنبال می کند و مجموعه عظیم آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه های علوی و تشریح فضایل امیرالمومنین علی(ع) دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روزها و اعیاد مهم مسلمانان، عید غدیر است. دو اتفاق مهم در اسلام وجود دارد. یکی منجر به رسالت پیامبر(ص) شد و دیگری غدیر است و به امامت علی(ع) انجامید که ادامه رسالت پیامبر(ص) است.ما باید تلاش کنیم تا جامعه را از جهالت فرهنگی و عقلی که گرفتار آن شده است برهانیم و فارغ از هر نگاهی با کمک کتب اسلامی این مسیر بسیار هموار می‌شود.

وی ادامه داد: غدیر ادامه دهنده و کامل کننده بعثت است و اگر بخواهیم از اخلاقیات پیامبر(ص) آگاه باشیم، باید علی(ع) و رفتار او را خوب بشناسیم و از او پیروی کنیم.

سبزواری در پایان تصریح کرد: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و نیز اثبات بطلان خط جدایی دین از سیاست، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد و تبیین هر چه بیشتر واقعه غدیر برای عموم مردم ضروری و انتقال پیام غدیر به دانش آموزان عزیز این سرزمین رسالتی مهم و مسئولیتی سرنوشت ساز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار