درنشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام شد:

فوت مرد ۸۴ ساله اهری بر اثر کرونا

بیمار مبتلا به وبا در استان نداریم

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک فرد ۸۴ ساله در شهرستان اهر بر اثر کرونا فوت کرده است، از نبود بیماری وبا در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فوت مرد ۸۴ ساله اهری بر اثر کرونا

بهمن نقی پور، در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و اظهار امیدواری برای رعایت عدالت اجتماعی طبق سنت علی(ع) گفت: فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در سه محور است. اولویت ما کاهش هزینه های غیرضروری و افزایش بهره وری است و نسبت به مسائل اقتصادی بی تفاوت نیستیم.

وی افزود: دومین محور خدمت رسانی به مناطق محروم است. مرکز سلامت خرجستان هشترود با ۵۵۰ متر مربع افتتاح شد. همچنین در بستان آباد مرکز جامع سلام تگورچین را افتتاح کردیم. مرکز جامع سلامت بناب و قشلاق اسکو ، کلوانق هریس و ورزقان به اتمام رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: سعی می کنیم عدالت اجتماعی را در حوزه سلامت شهرستان ها رعایت کنیم. بعضی از بیماری‌ها در کشور ما مورد غفلت واقع شده است ولی ما شناسایی بیماری های فشار خون ،کلیوی و دیابت را انجام داده ایم. زیرا که در صورت شناسای به هنگام این بیماری‌ها می توان آنها را کنترل کرد.

نقی پور گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی بحث دندانپزشکی است. در این رابطه کارهای ارزشمندی را شروع کردیم .

وی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر کرونا در استان مدتی بود صفر بود، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک فرد ۸۴ ساله در شهرستان اهر بر اثر کرونا فوت کرده است. ۹۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند ضمنا باید گفت که تا کنون در استان مریض مبتلا به وبا نداشتیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیمارستان کودکان که ۲۰۰ تخت داشت بعد از اینکه زمین جدیدش توسط شهرداری به علوم پزشکی اهدا شد و توسط خیر بزرگوار مردانی آذر ساخته شد با هزینه ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ساخته شد و به بیمارستان مردانی آذر انتقال پیدا کرد که امکانات بسیار خوبی در این بیمارستان وجود دارد و راه دسترسی به بیمارستان خوشبختانه افتتاح شد.

وی در مورد تلاش های زیادی که در رابطه با عمل پیوند انجام شده سخن گفت و افزود: در سه ماهه گذشته ۸ مورد پیوند مرگ مغزی، ۶ پیوند کبد، ۲ پیوند قلب و ۱۳ پیوند کلیه در استان ما وجود داشت.

نقی پور به هزینه های ناباروری بسیار بالا اشاره کرد و ادامه داد: تفاهم نامه ای با بیمه های تامین اجتماعی و بیمه سلامت انجام شد و در این راستا زوجین نابارور می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی در پایان گفت: رتبه دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ۶۱۷ به ۵۳۶ ارتقا پیدا کرده است و این یعنی هشتاد پله صعود کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار