علت شل‌شدن برگ دیفن باخیا

تهران (پانا) - پژمرده‌شدن و افتادن برگ‌های دیفن باخیا یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای این گیاه پیش می‌آید.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
علت شل‌شدن برگ دیفن باخیا

به گزارش نمناک، به دلیل کم برگ بودن این گیاه و بزرگ بودن برگ های آن، بهتر است به سرعت به بررسی علت شل شدن برگ دیفن باخیا بپردازید و تا قبل از ریختن تمام آن ها و از بین رفتن کامل گیاهتان، مشکلات را برطرف کرده و سلامت را به گلدانتان بازگردانید.

علت شل شدن، زرد شدن و رشد نکردن برگ دیفن باخیا

هر کدام از گل ها و گیاهان آپارتمانی واکنش های متفاوتی برای اعتراض به شرایط نامطلوب محیطیشان دارند. حتی برخی از آن ها تا اندازه ای حساس هستند که کوچکترین تغییرات محیطی را نمی توانند تحمل کنند و دیگر به رشد خود ادامه نمی دهند. علاوه بر شرایط محیطی، وجود آفات نیز در بروز علائم در ساقه، برگ و نحوه رشد آن ها نیز تاثیر گذار است. در مورد گیاه دیفن باخیا نیز به دلیل بزرگ و سنگین بودن برگ ها، مهمترین واکنش گیاه به این نا ملایمات، شل شدن، ریزش و رشد نکردن برگ هاست.

علت شل شدن برگ دیفن باخیا

گاهی هنگام نگهداری از این گیاه متوجه می شوید که برگ ها تا حدی شل و ضعیف شده اند که با اشاره کوچکی می افتند. از آنجایی که یک گلدان دیفن باخیا برگ های زیادی ندارد، اگر دیر بجنبید گیاهتان کاملا بدون برگ شده است. از آن جایی که دلیل شل شدن برگ های دیفن باخیا متعدد است در ادامه به بررسی کوتاه هر کدام از آن ها می پردازیم:

آبیاری زیاد: یکی از اساسی ترین علت های شل شدن برگ های دیفن باخیا آبیاری زیاد است. میزان زیاد آب، ریشه را سست کرده و باعث شل شدن و ریزش برگ های گیاه می شود.

عوامل ویروسی و آفات: از دیگر دلایل این مشکل می تواند قارچ، آفت یا ویروس های متعدد باشد. در این صورت بهتر است هر چه سریع تر گیاهتان را با مواد ضد آفت، ضد قارچ و ویروس درمان کنید.

دمای نامناسب هوا برای دیفن باخیا: اگر دمای اتاق شما برای دیفن باخیا مناسب نباشد، نمی تواند به رشد خود ادامه دهد و برگ ها پس از شل شدن می ریزند.

علت افتادگی ساقه دیفن باخیا

از آنجایی که برگ های دیفن باخیا بزرگ و سنگین هستند و آب زیادی نیز در خودشان جمع می کنند، به محض نرسیدن مواد مغذی به ساقه ها، دچار افتادگی می شوند. در این گونه مواقع بهتر است با دقت به بررسی خاک و کود مورد نیاز گیاهتان بپردازید. اگر مدت زمان زیادی از تعویض خاک گلدان گذشته است، به احتمال زیاد دیفن باخیا دچار کمبود مواد مغذی شده و علت شل شدن برگ دیفن باخیا و افتادگی ساقه های آن نامناسب بودن خاک است. اما اگر به تازگی خاک را عوض کرده اید بهتر است از کود برای تقویت خاک گلدان استفاده کنید.

علت زرد شدن و افتادن برگ گل دیفن باخیا

زرد شدن برگ های خوش رنگ دیفن باخیا علاوه بر خراب کردن جلوه زیبای گیاه، نشان دهنده بروز مشکلات اساسی برای آن است. بنابراین بهتر است این تغییر رنگ را جدی گرفته و به بررسی علت زرد شدن برگ دیفن باخیا و دلایل شل شدن برگ های آن بپردازید. در اکثر موارد این مشکل به دلیل دریافت نکردن نور کافی است. بنابراین بهتر است گلدان را نزدیک پنجره ببرید و زیر نور غیر مستقیم آفتاب قرار دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار