معرفی چند گل محبوب در دنیا

تهران (پانا) - گل‌ها از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین گیاهان روی زمین هستند و با رنگ‌ها و شکل‌ها و حتی رایحه‌های مختلف چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند و البته به خاطر ظاهر زیبایشان عنصری اصلی در تزیین خانه‌ها و مهمانی‌ها هم محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معرفی چند گل محبوب در دنیا

به گزارش دنیای اقتصاد، گل‌ها همچنین هدیه‌های خوبی برای مراسم و موقعیت‌های مختلف هستند؛ از جشن تولد گرفته تا روز ولنتاین و سال نو و غیره، می‌توان با خرید یک دسته گل احساسات را به خوبی منتقل کرد.

اگرچه اکثر افراد گل‌های مورد علاقه‌ خود را دارند اما برخی از گل‌ها محبوب‌تر از برخی دیگر هستند. محبوب‌ ترین گل‌های دنیا در رنگ‌های مختلف وجود دارند، رایحه‌های فوق‌العاده‌ای دارند و از نظر ظاهری نیز زیبا هستند.

بنابراین چه یک هدیه‌ عاشقانه باشد چه یک تبریک یا احترام، برای هر مناسبتی می‌توانید گلی زیبا بخرید. در این مطلب که با الگوگرفتن از مطلب وبلاگ گل فروشی گل باما نوشته شده می‌خواهیم تعدادی از محبوب ترین گل ها که در سراسر دنیا خرید و فروش می شود را معرفی کنیم.

1. گل رز (Rose)

گل رز یکی از محبوب‌ترین گل‌ها در جهان است و نمادی از قدردانی، عشق، محبت یا دوستی پایدار محسوب می‌شود. گل رز به خاطر زیبایی منحصربفردی که دارد یکی از زیباترین گل‌های دنیا نیز شناخته می‌شود و به طور معمول بخشی از دسته گل عروسی یا سایر جشن‌ها است.

گل رز نوعی درختچه از تیره‌ی گل سرخ است و گفته می‌شود بیش از ۳۰۰ گونه‌ی مختلف گل رز در دنیا وجود دارد و با تعدادی ارقام دیگر این تعداد به هزار نیز می‌رسد. گل‌های رز می‌تواند در رنگ‌های قرمز، سفید، زرد، صورتی، نارنجی، بنفش تیره و یا چند رنگ باشد و البته گل رز آبی و سیاه نیز وجود دارد. گل رز شاخه‌ای به صورت تکی، دسته‌ای و یا همراه با سایر گل‌ها به فروش می‌رسد و همچنان صدرنشین گل‌های محبوب دنیاست.

2. لاله (Tulip)

یکی از محبوب‌ ترین گل‌های دنیا در فصل بهار هستند. لطافت و زیبایی این گل‌ها به معنای عشق کامل، نشاط و امید است. لاله یک گیاه گلدار چندساله‌ی پیازدار متعلق به خانواده‌ی سوسنیان است.

هر ساقه‌ی سبز و بلند این گیاه، دارای یک گل بزرگ فنجانی یا زنگوله‌ای در انتها است و بسته به نوع لاله، گلبرگ‌ها می‌توانند بیضی شکل، مثلثی، چین‌دار یا بلند و نازک باشند. لاله‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، صورتی، بنفش، زرد یا چند رنگ وجود دارد و انتخاب از میان رنگ‌های مختلف این نمونه از محبوب‌ ترین گل‌های دنیا و یا ترکیب رنگ‌های مختلف می‌تواند فوق‌العاده زییا و خیره‌کننده باشد.

3. میخک (Carnation)

یکی دیگر از محبوب‌ترین گل‌های جهان است که به خاطر ظاهر زیبا و فریبنده‌ای که دارد برای عروسی‌ها، جشن‌ها و یا برای بیان آرزوها و تحسین بکار برده می‌شود. محبوب‌ترین رنگ گل‌های میخک رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید است.

4. گل مینا (Daisies)

اگرچه گل مینا معمولا به عنوان گل‌های معمولی در باغچه کاشته می‌شود اما برخی از گونه‌ی دیدنی گل مینا وجود دارد که در گل‌آرایی محبوب هستند. مینا در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانند در یک گلدان بسیار زیبا و دوست‌داشتنی به نظر برسد. بیش از 32هزار گونه‌ی دیزی (گل مینا) متعلق به خانواده‌ی کاسنیان وجود دارد.

این بدان معنی است که گونه‌های دیزی (آستِرها) یکی از رایج‌ترین گل‌های دنیا هستند. این گیاه با ظرافت و زیبایی خاص خود، یکی از محبوب‌ ترین گل‌های دنیا محسوب می‌شود. گل مینا معمولا دارای گلبرگ‌های بنفش، سفید، زرد یا صورتی است و مرکزی زرد رنگ دارد.

5. ارکیده (Orchids)

یکی از محبوب‌ ترین گل‌های دنیا، یکی از زیباترین و ظریف‌ترین گل‌هایی است که می‌توانید در خانه‌ی خود پرورش دهید. گل ارکیده یکی از قدیمی‌ترین گیاهان شناخته شده برای بشر است و گفته می‌شود ارکیده‌ها بیش از 100 میلیون سال قدمت دارند.

گل ارکیده با بیش از 30 هزار نوع مختلف، یکی از محبوب‌ترین گل‌های جهان است و عموما معنای عشق، باروری، تفکر و جذابیت را با خود به همراه دارد. با این حال، هر یک از انواع ارکیده با رنگ‌های خاص خود معناهای متفاوتی را منتقل می‌کنند؛ برای مثال ارکیده‌ی شاپرکی نماد سلامتی و رفاه است در حالی که ارکیده‌ی دندروبیوم نمادی از خرد و زیبایی است.

شرایط نگهداری گل در هنگام خرید

هر چند وقت یک بار ساقه‌ها را می‌برید و آب گلدان را عوض می‌کنید؟

استفاده از مواد مغذی مخصوص گیاهان

دما و نور مکانی که گلهای شاخه‌ای را در آنجا نگه می‌دارید.

بهرحال شما می‌توانید عمر گل‌های شاخه‌ای خود را به سادگی بیشتر کنید. یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد بعد از گرفتن گل مرتکب می‌شوند این است که فراموش می‌کنند ساقه‌ی گل‌ها را ببرند. هر روز شاخه‌ها را با چاقویی تیز به صورت مورب ببرید.

قطع ساقه‌ها به صورت مورب باعث می‌شود جذب آب بهتر انجام شود. پس از برش اولیه، حتماً هر چند روز یکبار این کار را تکرار کنید. و فراموش نکنید آب گلدانتان را عوض کنید.

حواستان باشد در قسمت زیرین ساقه که درون آب قرار می‌گیرد برگی نباشد زیرا برگ‌هایی که در آب قرار بگیرند باعث افزایش باکتری‌ها و در نتیجه پوسیدگی زودتر گل‌های شما خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار