منصور جوادی:

توجه به بهداشت روان دانش‌آموزان از ضروریات پیشگیری از رفتارهای پرخطر است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی بر ضرورت توانمندسازی دبیران، آموزگاران و کارکنان اداری آموزش و پرورش در جهت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌پذیر و پیشگیری از حوادث ناگوار دانش‌آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به بهداشت روان دانش‌آموزان از ضروریات پیشگیری از رفتارهای پرخطر است

«منصور جوادی» در جلسه‌ای که با حضور روسای واحدهای آموزشی اداره کل برگزار شد به شیوع و گسترش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در سطح جامعه و در بین دانش‌آموزان بر ضرورت توانمندسازی دبیران، آموزگاران و کارکنان اداری آموزش و پرورش در جهت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب پذیر و پیشگیری از حوادث ناگوار دانش‌آموزی تاکید کرد و افزود: توجه به خصوصیات عاطفی و بهداشت روان دانش آموزان از ضروریات پیشگیری از رفتارهای پرخطر و حوادث ناگوار دانش آموزی است.

وی گفت: معاونت پرورشی اداره کل در نظر دارد با استفاده از ظرفیت تمامی واحد های آموزشی و پرورشی نسبت به توانمندسازی مدیران، دبیران و آموزگاران و راهبران آموزشی، مربیان و معاونین آموزشی اقدام کند. توانمندسازی کارکنان و معلمان یکی از راهکارهای پیشگیری از رفتارهای پرخطر دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: طرح یاریگران زندگی و طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برشمرده می‌شود.

این مقام مسئول افزود: توجه به خصوصیات عاطفی و بهداشت روان دانش آموزان در کلاس‌های درس از ضروریات پیشگیری از رفتارهای پرخطر و حوادث ناگوار دانش‌آموزی است.

وی داشتن ارتباط خوب و پیوسته بین خانه و مدرسه را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: باید امنیت بخشی به خانواده در زمینه مشاوره با مشاوران آموزش و پرورش و حفاظت از اطلاعات آنان ارائه شود.

جوادی گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و به مراتب هزینه های کمتری دارد و آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، از جمله عوامل مخاطره آمیز مهمی هستند که سلامت روانی- اجتماعی فرزندان ما را تهدید می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار