مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان:

یک‌هزار و ۲۶۰ معلم جذب آموزش و پرورش قزوین می‌شوند

قزوین(پانا)-محمدفیروزی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان قزوین از جذب یک هزار و ۲۶۰ نفر معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
یک‌هزار و ۲۶۰ معلم جذب آموزش و پرورش قزوین می‌شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین؛ محمدفیروزی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان از جذب یک هزار و ۲۶۰ نفر معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲خبر داد.

محمد فیروزی افزود: از این تعداد ۴۸۳ نیروی جدید به عنوان معلم در قالب ماده ۲۸ با برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش این استان به کار گیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۷۷۷ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز امسال جذب آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد، اظهار داشت: از این تعداد ۶۱۲ نفر از فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ۱۶۵ نفر از دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان هستند که کمتر از ۱۰ واحد آموزشی داشته و طبق رایزنی‌ها انجام شده در طول تابستان این واحدها ارائه و از ابتدایی مهرماه می‌توانند به عنوان معلم در کلاس‌های درس حاضر شوند.

فیروزی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود یک هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۰۴۲ بازنشسته شوند که بر این اساس تعداد ورودی‌های آموزش و پرورش این استان نسبت به خروجی‌ها در این مدت ۶۰ نفر بیشتر خواهد بود.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به موضوع رتبه‌بندی، امکان دارد برخی افراد بازنشسته تا دریافت امتیاز بالاتر به کار خود ادامه دهند، بنابراین این آمار بازنشستگی تنها پیش‌بینی است و امکان کاهش یا افزایش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه، فرهنگیان می‌توانند تا ۶۰ سالگی در محل کار خود حضور داشته و دولت اجازه بازنشستگی آنان را ندارد.

فیروزی افزود: طی سالیان گذشته ورودی‌های آموزش‌وپرورش کم بوده و متأسفانه کمبود در این حوزه به ویژه در مقطع ابتدایی زیاد است که تلاش می‌شود با سازماندهی و ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیروهای شاغل و بازنشسته رسمی و پیمانی، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان و استخدام‌های جدید ماده ۲۸ جبران کنیم.

وی با اشاره به بومی گزینی در آزمون های استخدامی افزود: هدف از بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی برقراری عدالت آموزشی از لحاظ ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و ایجاد توازن در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطق دور افتاده و کم‌برخوردار است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که بیش از ۱۷ هزار فرهنگی کار آموزش این افراد را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار