بانوی پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش استان قزوین:

شاد بودن مهم‌ترین شعارم در کلاس درس است

قزوین (پانا) - بانوی پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش استان قزوین گفت شاد بودن مهم‌ترین شعار او در کلاس درس است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شاد بودن مهم‌ترین شعارم در کلاس درس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ معصومه حیدری روچی، آموزگار پایه ششم ناحیه دو آموزش و پرورش قزوین دبستان حجت ابن الحسن کورانه کارشناس زیست شناسی و دارای ۱۴ سال سابقه آموزشی است.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته توانستم در طرح بزرگ برنامه معلمان پژوهنده رتبه برگزیده کشوری در رشته اقدام‌پژوهی را کسب کنم.

حیدری اظهار کرد: زنان معلم یک سرمایه اجتماعی ارزشمند هستند و مهم ترین دغدغه اصلی آنان، مدیریت امور خانه است.خانه داری و مراقبت از فرزندان خود مسئولیتی مضاعف بر دوش بانوان معلم است و اما مشکلاتی که معلمان پژوهنده با آن روبرو هستند، پژوهشگران حرفه ای و دانشجویان، معمولا با شرکت در کلاس های روش تحقیق و در اختیار داشتن منابع گوناگون و دسترسی به اساتید راهنما در امر پژوهش مهارت پیدا می کنند، در حالی که معلمان پژوهشگر به طور خودجوش بدون اینکه دوره خاص حضوری دیده باشند، تنها به صرف علاقه و دغدغه رفع مشکلات دانش آموزان وارد این عرصه می شوند و کمیته های پژوهش و داوران همان انتظاری را که از پژوهشگران حرفه ای دارند از معلمان پژوهنده دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از بانوان معلم از طرح ها و ایده های خوبی برخوردارند، ولی متاسفانه آنچنان که باید مورد حمایت و تشویق قرار نمی گیرند. پژوهشگران اقدام پژوهی با دست خالی کار می کنند و حق الزحمه پژوهشگران برگزیده حتی در مرحله کشوری بسیار ناچیز است و صرفا علاقه فراوان و دغدغه مشکلات دانش آموزان آنها را به این سمت و سو کشانده است‌‌.

حیدری اضافه کرد: مشکل دیگر معلمان پژوهنده نداشتن امکانات است که آنها را مجبور می کند با صرف هزینه به مراکز خدمات کامپیوتری مراجعه کنند. ادارات آموزش و پرورش تسهیلاتی تدارک ببینند و در اختیار پژوهشگران علاقه‌مند قرار دهند تا از این جهت دغدغه نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: شعار من در زندگی، تلاش، توکل، عدل، قانونمندی و شادی است. با تلاش و کوشش و توکل به خداوند سعی می کنم بر سختی های مسیر زندگی پیروز شوم‌.

این معلم پژوهشگر تاکید کرد: من عدل را در زندگی اینگونه معنا می کنم. دوست دارم هر کاری در زمان خودش به بهترین صورت انجام شود. سعی می کنم با مردم و مخصوصا دانش آموزانم با عدل و انصاف رفتار کنم‌. همچنین با پایبندی به قوانین، به دانش آموزانم درس قانون مداری بدهم. شاد بودن مهم ترین شعار من در کلاس درس است. معلم تلاشگر، قانون مند، شاد و با انگیزه می تواند با توکل بر خداوند، دانش آموزان و بالطبع فرزندانی سالم تقدیم جامعه کند.

حیدری خاطرنشان کرد: از دوران کودکی پدر و مادرم مشوق اصلی در مراحل مختلف زندگی من بوده اند. از اینجا بر دستان مادرم بوسه می زنم که از کودکی با مطالعه و تحقیق، الگوی بسیار خوبی برای من بود. اولین معلم من ایشان بودند و بر سجاده دستان پدرم رکعتی نماز عشق به جا می آورم که همیشه مشوق من در معلمی و نویسندگی بود. می خواهم‌ از فرصت استفاده کرده و یادی کنم از روان شاد پدربزرگ عزیزم که همیشه با مطالعه انشاهایم و خواندن نزد او، انگیزه بسیار زیادی به من می دادند.

وی یادآور شد: در دوران پاندمی کرونا علاوه بر مسئولیت مهم خانه داری، به علت شرایط خاص کلاس و مدرسه ام در سه شیفت مشغول تدریس بودم. یک شیفت مجازی در وقت صبح، یک شیفت حضوری با گروه بندی در کلاس برای دانش آموزان بدون گوشی و یک شیفت هم مجازی در وقت شب برای دانش آموزانی که مجبور بودند هم کار کنند و هم درس بخوانند. مطمئن هستم خداوند تمام لحظاتی که همکاران عزیزم علاوه بر مسئولیت مادر بودن برای فرزندان خویش، دلسوزانه برای فرزندان این مرز و بوم در شبکه مجازی تدریس کرده اند به عنوان بهترین اعمال ثبت کرده است.

حیدری در پایان گفت: به تمام همکاران عزیزم که با وجود تمام مشکلات موجود خالصانه کار می کنند خدا قوت می گویم. چیزی که بیش از همه برای من مهم است آرامش دانش آموزانم در کلاس درس و آرامش فرزندم در محیط خانه است‌. امیدوارم بتوانم با آرامش و اعتماد فضای یادگیری را در کلاس لذت بخش کنم و همراه خوبی برای فرزندم در خانه و فرزندان خوب مدرسه ام باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار