کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد :

برگزاری هم‌اندیشی با دانش‌آموزان با هدف نیل به راهکارهای پیشگیری از اعتیاد

ملارد(پانا)- کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در نشست هم‌اندیشی با دانش‌آموزان پیرامون راه‌های پیشگیری از اعتیاد، این جلسات تعاملی را منجر به تجزیه و تحلیل شرایط توسط خود دانش‌آموزان و یافتن راهکارهای پیشگیری از اعتیاد دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هم‌اندیشی با دانش‌آموزان با هدف نیل به راهکارهای پیشگیری از اعتیاد

اکرم شهریاری، کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد، درباره برگزاری اولین جلسه گفتمان دانش‌آموزی با موضوع بررسی علل گرایش نوجوانان به مواد مخدر گفت: بحران‌های دوران بلوغ و نوسانات شدید رفتاری که از گوشه‌گیری تا شور و هیجان غیرقابل کنترل گسترده است و باعث می‌شود تا بسیاری از نوجوانان در جستجوی آرامش باشند؛ آن‌ها به سرعت در حال تغییر ذائقه و سلایق خود هستند تا مسیر گم شده خود را پیدا کنند، به همین دلیل مدتی به دنبال موسیقی و تئاتر و مدتی درصدد ورزش و نقاشی هستند این تغییر رفتار دینامیکی بخشی از هویت‌یابی نوجوان است.

وی این تعاملات دانش‌آموزی را منجر به تجزیه و تحلیل شرایط توسط خود دانش‌آموزان و یافتن راهکارهای پیشگیری از اعتیاد دانست و ادامه داد: در چنین شرایطی برخی از نوجوانان که مهارت‌های اجتماعی را به شکل صحیحی نیاموخته‌اند، برای کنترل روان خود به سمت آرامش‌های کاذب می‌روند تا به نوعی خود را تخلیه کنند و این سرآغاز اعتیاد است.

شهریاری افزود: با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دانش‌آموزان سعی داریم که فرصت نقد و بررسی و تحلیل را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده تا خود به راهکارهای موثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد دست پیدا کنند.

در این نشست، نسترن بیاتی دانش‌آموز آموزشگاه شاهد، عواملی همچون خانواده، اجتماع، دوستان و پررنگ‌تر از همه میزان ناآگاهی نوجوانان را از علل گرایش آنان به مواد مخدر دانست.

همچنین یگانه منوری، دانش‌آموز آموزشگاه عصمت تشریح کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند نوجوانانی دچار اعتیاد می شوند که در خانواده آنها اعتیاد وجود دارد، فقیر هستند و از لحاظ معیشتی مشکل دارند و یا بچه‌های طلاق هستند؛ درحالی که عوامل بسیار دیگری همچون عدم اعتماد به نفس و عدم مهارت نه گفتن می‌تواند زمینه‌ساز بروز چنین مشکلی شود.

نسترن خورشیدی، دانش‌آموز آموزشگاه عطیه بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی و ایجاد فضای گفتگو برای دانش‌آموزان در کنار یک مشاور که بتواند ابهامات ذهنی نوجوانان را به درستی پاسخ دهد، می‌تواند یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان باشد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار