احمد محمودزاده مطرح کرد

نقش‌آفرینی مدارس و مراکز غیردولتی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی

شوراهای آموزش و پرورش حلقه اتصال مردم و حاکمیت هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، شوراهای آموزش و پرورش را حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت برشمرد که منشا خدمات بسیاری به نظام تعلیم و تربیت بوده اند.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی مدارس و مراکز غیردولتی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی

احمد محمودزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: نگاه ما به شوراهای آموزش و پرورش یک نگاه راهبردی است و معتقدیم که این‌ شوراها با نگاه ملی و تمرکز بر تحول منطقه ای می توانند در انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی دولت هم کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: اهتمام جدی استانداران، فرمانداران و عالی ترین مقام های اجرایی و مذهبی استان به تشکیل جلسات این شورا نشان می دهد که به این درک مشترک رسیده ایم که موضوع آموزش و پرورش تنها مسئله یک وزیر یا مدیر کل نیست بلکه مسئله ملی و همگانی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رسالت مهم تربیت نیروی انسانی افزود: نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد، فکور، بصیر، سرمایه واقعی و مؤلفه اصلی برای پیشرفت کشور است و تربیت و آماده سازی نسل آینده در این نهاد صورت می گیرد که ضرورت مشارکت همه از جمله نهادهای اجرایی، مذهبی و مردمی را بیش از پیش مشخص می کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ادامه داد: ما در مقطع تاریخی هستیم که اجرایی کردن سند تحول بنیادین به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مردم شده است و همه باید کمک کنند با اجرایی نمودن این سند شاهد تربیت تمام ساحتی و پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی در مدارس باشیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از پیشرو بودن آموزش و پرورش استان یزد در امر مشارکت گفت: توجه به مهارت آموزی و ایجاد پیوند بین آموخته های دوران مدرسه و عرصه های زندگی و بازار کار از طریق توسعه هنرستان ها و ترغیب دانش آموزان به آموزش های فنی و حرفه ای یک ضرورت است و انتظار می رود شوراهای آموزش و پرورش در این خصوص اتخاذ تصمیم نمایند .

وی ادامه داد: مدارس و مراکز غیر دولتی علاوه بر توسعه پوشش تحصیلی و کمک به دولت برای کیفی سازی مدارس دولتی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی نقش آفرینی کرده اند و شوراهای آموزش و پرورش با حمایت بخش های اشتغال آفرین می توانند با مصوبات حمایتی به ایجاد هنرستانهای دولتی و غیردولتی با رویکرد مهارت آموزی کمک نمایند.

محمودزاده اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد استاندار محترم عنایت بسیار زیادی به حوزه آموزش و پرورش دارند که منشا خیرات بسیار زیادی برای استان بوده و به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم و لذا امیدواریم در زمینه حمایت از مدارس غیردولتی و همچنین تامین امکانات مورد نیاز شاهد اقدامات بیشتری باشیم.

* ضرورت توجه به سند تحول بنیادین با برش استانی

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: در زمینه فعالیت هایی که در شورای آموزش و پرورش صورت می گیرد با توجه به اهمیتی که احساس می شد، همه این جلسات با حضور شخص اینجانب تشکیل شد و سعی شده مصوباتی که در این شورا به تصویب اعضا می رسد، به طور کامل اجرایی گردد.

مهران فاطمی افزود: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و دغدغه سرویس مدارس به عنوان یکی از مهترین دغدغه های خانواده های دانش آموزان باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در سال جدید با کمترین مشکل در این رابطه همراه شویم و هر گونه مشوق و حمایتی از فعالین این عرصه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در رابطه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز باید سند تحول بنیادین با برش استانی و شهرستانی مورد توجه قرار گیرد و به صورت اجرایی و عملیاتی این موارد ابلاغ گردد. همچنین مدیران آموزش و پرورش باید به صورت میدانی حتی در دورترین نقاط استان حضور یابند.

* حل برخی مشکلات با همت فرادستگاهی

مدیرکل آموزش و پروش استان یزد اظهار کرد: سرویس مدارس در فروردین امسال و بعد از دوسال وقفه و تعطیلی مورد توجه خانواده ها قرار گرفت لذا با مشکلات بسیار زیادی همراه بودیم و همت فرا دستگاهی را طلب می کند تا در سال جدید این مشکلات رفع شود.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: عمده مشکل سرویس مدارس در شهرستان یزد است که بیش از ۳۹ درصد دانش آموزان از سرویس استفاده می کنند و عمده این تعداد در مناطق یک و دو شهرستان یزد قرار دارند.

وی ادامه داد: عدم همزمان بودن شروع و پایان مدارس با ساعات شروع ادارات و کارخانجات صنعتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا به‌ویژه در مناطقی که با تجمیع مدارس همراه هستیم، شاهد ترافیک و قفل شدن مسیر نباشیم و همچنین در زمینه ناوگان خودرویی نیز با توجه به مشکلات کرونا بخش زیادی از این ناوگان وجود ندارد یا تعطیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار