معاون اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه مطرح کرد:

ریزش تونل متروی کرمانشاه بدون خسارت جانی و مالی

تهران (پانا) - معاون اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه گفت که ریزش بخشی از تونل قطار شهری کرمانشاه هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت و روی سطح زمین هر دو ساعت یکبار نشست زمین در حال بررسی است و تاکنون هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و به جهت ایمنی شهروندان خیابان مسدود شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ریزش  تونل متروی  کرمانشاه بدون  خسارت جانی و مالی

ظهر امروز جمعه «مهدی غلامرضایی» در محل ریزش تونل شماره ۲ قطار شهری کرمانشاه به خبرنگاران توضیح داد: صبح روز پنجشنبه ما با یک زون ناپایدار در کیلومتر ۸.۸۷۵ تونل شماره ۲ قطار شهری کرمانشاه مواجه شدیم و در بعد از ظهر روز پنجشنبه به مرحله‌ای رسیدیم که حاکی از یک هشدار بود.

وی افزود: در پی این مسئله مسئولین استانی در جریان قرار گرفتند و در ساعت ۲ بامداد روز جمعه جلسه ستاد مدیریت بحران در محل کارگاه پروژه تشکیل شد و تصمیم بر این شد که به جهت حفظ ایمنی شهروندان حد فاصل ابتدای کوچه لکها در خیابان مدرس تا سه راه نواب مسدود شود که تیم فنی بتوانند سریع تر در جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه گفت: جلسه ای در تهران توسط عوامل فنی و بهترین مشاوران کشور در جهت ریشه‌یابی موضوع و پیدا کردن بهترین راهکار برای ایمن سازی تونل در حال برگزاریست.

غلامرضایی ادامه داد: در موضوع تونل همواره ریزش و نشست اتفاق می‌افتد و در طول دو سال از حفاری این تونل همواره این مشکلات وجود داشته است اما به دلیل اینکه در حال حاضر زیر بافت اصلی شهر هستیم این تصمیمات اتخاذ شد.

بر اساس دستور استاندار و با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی، محدودیت ترافیکی از امشب تا اطلاع ثانوی در مسیر خیابان مدرس حدفاصل میدان آزادی تا سه‌راه نواب اعمال شده است.

براساس اعلام پلیس راهور، رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین (خیابان کوهساری و خیابان جلیلی)، برای تردد استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.

مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار