امام جمعه، خلیل‌آباد:

تامین برق چاه‌های کشاورزی باید با انرژی خورشیدی باشد

خلیل آباد(پانا)- امام جمعه شهرستان خلیل‌آباد گفت با توجه به اینکه یکی از مهمترین درآمد‌های مردم خلیل‌آباد کار کشاورزی است بایستی مالکان چاه موتورهای کشاورزی از انرژی‌های خورشیدی استفاده کنند تا در مواقع قطعی برق، دچار مشکل نشوند.

کد مطلب: ۱۲۹۲۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تامین برق چاه‌های کشاورزی باید با انرژی خورشیدی باشد

حجت السلام و المسلمین علی ناهیدی در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان، گفت: با خاموشی موتورهای چاه کشاورزی در فصل باردهی محصولات، آسیب جدی به مردم خلیل آباد زده می‌شود که امروزه یکی از گلایه های مردم خلیل آباد همین موضوع است.

وی افزود: دولت در تابستان سال جاری برق مشترکین خانگی را قطع نکرد که مراتب تقدیر و تشکر را داریم، امّا بالغ بر ۸۵ درصد جمعیت شهرستان خلیل آباد به شغل کشاورزی مشغول هستند و این ایام فصل باردهی محصولات کشاورزی است و این محصولات بیشترین نیاز آبی را در این ایام دارند.

ناهیدی اظهار کرد: خاموشی موتورهای چاه کشاورزی در این فصل می تواند آسیب زیادی به محصولات کشاورزی و اقتصاد کشاورزان وارد کند علاوه بر این مشکل از جمله مشکلات باد، طوفان، تگرگ و بارندگی های خارج از فصل خسارت ۵۰ درصدی به محصولات کشاورزی وارد کرده و خاموشی موتور چاه های کشاورزی می تواند خسارت بیشتری به این قشر وارد کند و این نیازمند توجه مسئولان به این بخش است.

وی همچنین با اشاره به راهکارهای تامین برق جایگزین برای چاه های کشاورزی، بیان کرد: مالکان چاه موتورهای کشاورزی باید از انرژی های خورشیدی استفاده کنند تا در مواقع قطعی برق دچار مشکل نشوند و ایجاد مزرعه خورشیدی با کمک وزارت نیرو در شهرستان می تواند به تامین برق در مواقع مورد نیاز کمک کند.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار