تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار دانش‌آموز اردبیلی در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار دانش‌آموز اردبیلی در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از کرونا با عنوان مدرسه تابستان در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار دانش‌آموز اردبیلی در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در گفت وگو با برنامه رادیو ساعتی صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: طبق پژوهش های انجام شده، در دوران کرونا وضعیت آموزش در همه جای دنیا دستخوش افت زیادی شد و آموزش های دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه هیچ آموزشی نمی تواند جایگزین آموزش چهره به چهره شود، بیان کرد: در کشور ما نیز با وجود ایجاد فضای رسانه ای همچون شبکه دانش آموزی شاد و همچنین فرصت‌های خوب در این نوع فضاها، متاسفانه آموزش های مجازی نتوانست جایگزین آموزش حضوری شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان ادامه داد: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری را با هدف جبران بخشی از این آسیب های آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان اجرا می کند.

مشکی اظهار کرد: 20 درصد از دانش آموزان دوره های متوسطه اول و دوم نیز از 18 تیرماه در این کلاس ها حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه این کلاس ها در 220 پایگاه آموزشی و برای دروس لازم التوجه دوره متوسطه تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: 2 گروه از دانش آموزان در این طرح حضور خواهند یافت، گروه اول دانش آموزانی که در ارزشیابی خردادماه حد نصاب نمره قبولی را کسب نکرده اند و گروه دوم دانش آموزانی که کمترین نمره قولی را احتساب کرده اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان افزود: دانش آموزان بعد از این که در این کلاس های جبرانی شرکت کردند مورد ارزشیابی قرار می گیرند و در صورتیکه نمره قبولی را کسب کنند، نمره اکتسابی جایگزین نمره خردادماه آنها خواهد شد.

مشکی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دیگر نهادها برای حضور حداکثری دانش آموزان در این کلاس ها، گفت: دانش آموزان با شرکت در این کلاس های تابستانی در واقع اوقات فراغت خود را با فعالیت های تربیتی و آموزشی سپری خواهند کرد.

گفتنی است اجرای طرح تعمیق هنرستان ها به دلیل همزمانی اجریی طرح کارآموزی و کارورزی هنرجویان در تیر و مرداد ماه به شهریور ماه موکول خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار