با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان؛

طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه (پانا) - جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان با طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اجرا می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم کرمانشاه آغاز شد

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان» در مقطع متوسطه اجرا می‌کند.

محمدی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تمامی عوامل آموزشی و تربیتی مدارس استان افزود: در ارائه خدمات لازم به دانش‌آموزان در دوران شیوع بیماری کرونا و جهت برطرف کردن نقایص و کاستی‌های آموزش ناشی از فضای مجازی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار و فاصله آموزشی و افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از شکل آموزش طی سال گذشته این طرح در مدارس مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال در آموزش و پرورش استان از ابتدای سال کلاس ها به صورت پاره وقت و سپس در انتها به صورت حضوری تشکیل شد، اما جبران کاستی‌ها و ضعف‌های آموزشی نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی در همه ابعاد است که یکی از برنامه‌های در دست اقدام جهت جبران این کاستی‌های آموزشی از طریق طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، اهداف آغاز این طرح را بهبود فرآیند آموزش سال تحصیلی ۱۴۰۱/ ۱۴۰۰، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های درسی و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان، افزایش نرخ فارغ‌التحصیلی و کاهش نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان، کاهش فاصله آموزشی دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار با سایر مناطق در راستای توسعه عدالت آموزشی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار