یادداشت/ مائده عسگری

کارگاه‌های خبرنگاری، فرصتی ویژه برای ارتقاء مهارت‌ها

قم(پانا)- کارگاه‌های آموزش خبرنگاری فرصتی ویژه برای ارتقاء مهارت‌ها و کسب معلومات و تجربیات رسانه‌ای در دانش‌آموزان خبرنگار است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه‌های خبرنگاری، فرصتی ویژه برای ارتقاء مهارت‌ها

وقتی صحبت از برگزاری کارگاه آموزش خبرنگاری پانا به میان می آمد، خودبخود شور و شعفی وجود هر دانش آموزخبرنگاری را فرا می گیرد.

این موضوع به آن دلیل است که اولا خبرنگاران، همکاران هم سن و سال خود را به صورت حضوری می بینند و با آنها بیشتر آشنا می شوند، ثانیا تبادل تجربه می کنند و با ضعف و قوت کار خود آشنا می شوند و ثالثا با مطالب جدیدی که توسط مربیان دوره های مطرح می شود، مهارت های تخصصی خود را افزایش می دهند.

از سوی دیگر، در حاشیه برگزاری کارگاه، گروه هایی از دانش آموزان خبرنگار، با گوشی های خود، نسبت به انجام مصاحبه های کوتاه با مسئولان و مدرسان دوره ها و خبرنگاران اقدام می کنند و از دل این مصاحبه ها، حرف های نو و نگاه های تازه را شکار می کنند و به تصویر می کشند.

اعتقاد دارم آموزش و پرورش و به طور واضح، مدارس بستر بسیاری از استعدادهای ارزشمندی است که باید شکوفا شوند و البته مهارت خبرنگاری از ابزارهای مفید و موثر برای تحقق آن محسوب می شود.

در دل جامعه نیز گوهرهای ارزشمندی نهفته است که یک خبرنگار می تواند با تهیه یک گزارش درست در قالب خبر و گفتگو و گزارش، سوژه های قیمتی را به مردم معرفی کند.

یک خبرنگار، اهل مطالعه است، با ابزارهای تهیه و انتشار خبر آشنا می شود، روش های ارتباطاتی درست را بخوبی می شناسد، تلاش می کند به لحاظ اخلاق حرفه ای، سرآمد باشد تا در جامعه، به عنوان یک خبرنگار پرتلاش و موفق مورد پذیرش واقع شود.

همچنین یک خبرنگار، تلاش می کند به لحاظ خصوصیات فردی، انسانی برخوردار از صفات پسندیده باشد و در انجام وظایف دینی، اخلاقی و اجتماعی خود همواره پیشتاز باشد و رمز و راز موفقیت خود را، ارتباط درست و مستمر با خدای مهربان خود بداند زیرا به فرموده امام علی(ع)، هر کسی رابطه خود را با خدا اصلاح کند، رابطه اش با مردم نیز اصلاح می شود.

فعال رسانه ای و خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار