امامی در گفت‌وگو با پانا:

هیچ کشتی‌گیری خارج از چرخه انتخابی به تیم ملی نمی‌رسد

تهران (پانا) - سخنگوی فدراسیون کشتی گفت‌ با برنامه‌ای دقیق، قانونمند و عدالت‌محوری که فدراسیون برای انتخاب نفرات برتر تدارک دیده، هیچ کشتی‌گیری خارج از چرخه‌ انتخابی به دوبنده ‌تیم ملی نمی‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کشتی‌گیری خارج از چرخه  انتخابی به تیم ملی نمی‌رسد

محمدابراهیم امامی در گفت‌وگو با پانا، در خصوص مرحله نهایی چرخه انتخابی اوزان‌‌ باقی‌مانده کشتی آزاد و فرنگی که قرار است نوزدهم تیرماه در سالن 12 هزارنفری آزادی برگزار شود، اظهار داشت: «فعلاً مهم‌ترین مسابقه پیش روی فدراسیون مرحله‌ی نهایی چرخه انتخابی تیم ملی در اوزان‌های باقی‌مانده است. چرخه‌ای که بر اساس قانونمندی، برنامه‌ریزی دقیق و عدالت محوری 4 مرحله‌اش را گذرانده و اکنون به پایان راه می‌رسد. برای این موضوع خیلی زحمت‌کشیده شده و آیین‌نامه به‌صورت شفاف نوشته‌شده است. در مورد نحوه انتخاب نفرات بر اساس چرخه انتخابی هم همه می‌دانند و آگاهی کافی دارند. یعنی ورزشکاری که می‌خواهد دوبنده تیم ملی را بگیرد، می‌داند که باید چه راهی را طی کند و کسی که بتواند حقش را از روی تشک کشتی بگیرد، به تیم ملی می‌رسد.»

وی افزود: «فدراسیون کشتی طبق آئین نامه رفتار می کند و وقتی گفتیم، قهرمان مسابقات کشوری گلستان به مسابقات برون مرزی دوبنده ی تیم ملی را در وزن خودش برتن می کند، به آن عمل کردیم. این طور نبوده که بخواهیم روی نفرات انتخابی دست ببریم یا کسی را تغییر دهیم. این نشان می دهد که همان ضوابط چرخه ی انتخابی اجرا شده است و از این پس نیز همان طور خواهد شد. نگاه فدراسیون کشتی، نگاه المپیکی است و بعد از آن به مسابقات جهانی و بقیه رقابت ها نگاه می‌کنیم. بر اساس هدفی که داریم، اولویت‌بندی می‌کنیم. هدفی که تعریف کردیم، تنها به المپیک پیش رو نگاه نمی‌کنیم و المپیک‌های بعدی را هم مدنظر قراردادیم. به همین دلیل است که در مسابقات مختلف ترکیب‌های متفاوتی را می‌فرستیم. شاید بعضی‌ها بگویند در فلان مسابقات می‌شد از کشتی‌گیران بهتری استفاده کرد تا مدال بیشتری به دست می‌آوردیم اما ما طبق برنامه و هدفی که تعیین کردیم، پیش می‌رویم.»

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: «طرح 8 ساله‌ای که دنبال می‌کنیم هم طوری است که علاوه بر پشتوانه سازی برای کشتی و اوزان‌های مختلف، می‌خواهیم درنهایت نتایج این عملکرد را در سال 2028 ببینیم. این‌طور نیست که الان بخواهیم این طرح را ارزیابی کنیم و ببینیم کجای کار هستیم. این طرح نیازمند اجرای دقیق است تا انشالله بتوانیم در پایان، نتیجه تلاشی که شده است را به بهترین شکل بگیریم. شاید اگر ما هم مثل برخی از کشورها نگاه مدال محوری به برخی مسابقات داشتیم، می‌توانستیم در برخی وزن‌ها نفرات باتجربه‌تر را ببریم. بعضی کشورها به خاطر اینکه بگویند ما قهرمان جام جهانی شدیم، نفرات باتجربه و اصلی‌شان را می‌آورند. نگاه‌ها و هدف‌ها متفاوت است و برنامه‌ریزی فدراسیون بر نگاه المپیکی بناشده است.»

محمدابراهیم امامی گفت: «کشتی برای ایران است و مردم و جامعه ما روی این رشته عرق و تعصب خاصی دارند. همه پیگیر هستند. به خاطر همین موضوع ما طبق یک برنامه قانونمند و عدالت محور به دنبال شناسایی استعدادهای کشتی هستیم. شک نکنید کسی خارج از چرخه انتخابی تیم ملی به تیم ملی نخواهد رسید. کسی که قهرمان استان نشود، نمی‌تواند در مسابقات کشوری شرکت کند، کسی که در مسابقات کشوری شرکت نکند، نمی‌تواند در چرخه بعدی باشد. حسن یزادنی به‌عنوان قهرمان جهان و المپیک وقتی در تورنمنت‌های مختلف نیز نتایج خوبی گرفته و قهرمان شده، دیگر نیازی نیست که از صفر شروع کند و با حریفان از مرحله اول سرشاخ شود. آن‌ها مسابقاتشان را برگزار می‌کنند و هرکسی که بالا آمد درنهایت با حسن یزدانی کشتی می‌گیرد و اگر بتواند برنده شود، به دوبنده تیم ملی می‌رسد. قاعده این‌طور است و برای هیچ کشتی‌گیری خارج از چرخه انتخابی تیم ملی استثناء قائل نشدیم.»

وی تاکید کرد: «اگر کشتی‌گیری قهرمان تورنمنتی شود و در اردوها ضوابط و قوانین اردو را رعایت نکند طبق مقررات برخورد می‌شود ، یعنی در کنار نگاه عدالت محور، نظم و قانونمندی هم اهمیت دارد. همه این موارد در چرخه انتخابی لحاظ شده است‌، این آیین‌نامه همان‌طور که گفتم، شفاف، دقیق و کارشناسی است و هر کشتی‌گیری بتواند قدرتش را روی تشک نشان دهد، می‌تواند به‌حق خودش برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار