رونمایی از 3 کتاب کودک در قالب بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه

شیراز (پانا) - آیین رونمایی از بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه با حضور مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تنی چند از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس، نویسنده و همکاران وی در تالار گفت‌وگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از 3 کتاب کودک در قالب بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه

هر بسته یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه دارای 4 جلد کتاب کار و فعالیت، 4 جلد قصه و تفکر (قصه‌های نمایشی، ویژه مربی - کودک) و یک جلد کتاب زبان‌آموزی برای کودکان پیش‌دبستانی است. این بسته‌ها به کوشش مرضیه نوذری برای کودکان و مربی‌های کودک، به چاپ رسیده است.
مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین گفت: برجسته‌ترین ویژگی این بسته، نوآوری و آفرینش‌های نو همراه با گیرایی بسیار در راستای نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی دینی برای کودکان است که تا کنون کمتر بدان پرداخته شده است.
احمدرضا نداف، ناهنجاری‌هایی که گاه از سوی بزرگ‌سالان، جوانان و نوجوانان دیده می‌شود را ره‌آورد پرورش نادرست در کودکی آن‌ها خواند و افزود: اگر در کودکی و نوجوانی، کسی به پرورش درست دست یافت، پیشامد همیشه درست زندگی کردن برای او، بسیار بیش از کسی است که به درستی پرورش نیافته است؛ که این خود نشان‌دهنده ارزش بسیار کتاب‌هایی است که امروز رونمایی شد.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار و عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: همانگونه که کودکان در خانه پاره تن خانواده هستند، پاره تن ایران و اسلام نیز هستند؛ پس باید برای پرورش آنان، به گونه‌ای کار شود تا در آینده، بتوانند سربلند و سرافراز باشند.
سیده مریم حسینی، افزود: باید به سوی راهکارهایی برویم که با توانمندسازی ایده‌پردازی‌های‌شان، بتواند آنان را به نوآوری و شکوفایی برساند.
مرضیه نوذری، نویسنده این کتاب نیز گفت: «دغدغه‌هایی که هنگام کار کردن در آموزشگاه‌ها برایم درست شده بود، مرا واداشت تا به سوی تدوین این بسته فرهنگی اندیشه‌ورز بروم.»
نوذری این کتاب‌ها را از زبان دو شخصیت آلا و والا دانست و افزود: «تلاش کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از رویکرد تلفیقی، مفاهیم دینی و ارزشی را به کودکان بیاموزیم و مربی و خانواده را در پرورش بهتر کودکان یاری برسانیم.»
این بسته فرهنگی، تأیید سازمان ملی تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش را نیز با خود دارد و از 20 ایده برتر این سازمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار