مدیرکل قرآن، عترت و نماز مطرح کرد
برنامه آموزش و پرورش برای یکپارچگی محتوایی در موضوعات قرآنی
استانهای برخوردار با ایجاد قرارگاههای جهادی، برای یاریرسانی به استانها و مناطق کمبرخوردار تلاش کنند
تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش سیاستهای اصلی این حوزه را همافزایی با معلمان، همراستایی با کتابهای درسی و همراهی با اولیا برشمرد.
میکائیل باقری در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اداراتکل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، مهمترین برنامههای این ادارهکل را تشریح کرد.
وی گفت: مدیریت دارالقرآن در اقصی نقاط کشور، جایگاه بسیار مهمی است. لازم است این مدیران شاخصهها و مولفههای مشخصی داشنه باشند و برای چنین جایگاهی، احراز تمام ویژگیهای یک مدیرقرآنی ضروری است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: یک مدیر قرآنی باید کاملا در مسیر ریلگذاری شده و سیاستهای پیشبینیشده گام بردارد. بنابراین مدیران کل استانها حتما در انتخاب و انتصاب این پست کلیدی، توجه و دقت کافی و لازم را داشته باشند.
باقری سه موضوع مهم و بنیادین همافزایی با معلمان، همراستایی با کتابهای درسی و همراهی با اولیا را به عنوان رویکردهای اصلی ادارهکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به طراحی یک اپلیکیشن جامع قرآنی در ادارهکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد که همه نیازهای محتوایی در این حوزه را پاسخگو خواهد بود و اقدام موثر و ارزشمندی در راستای یکپارچگی محتوایی است.
این مدیر فرهنگی با اشاره بر لزوم همافزایی استانهای مختلف در جهت فراگیری و برخورداری یکپارچه از مواهب قرآنی، ایجاد روحیه تعاون در بستر جامعه را امری حیاتی خواند و از استانهای برخوردار خواست تا با ایجاد قرارگاههای جهادی، برای یاریرسانی به استانها و مناطق کمبرخوردار تلاش کنند.
ارسال دیدگاه