در بیانیه هیات داوران هفتمین دوره مسابقات پیشنهاد شد:

مضامین صحیفه سجادیه و مهدویت به مسابقات قرآن فرهنگیان افزوده شود

تهران (پانا) - هیات داوران هفتمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان در بیانیه پایانی خود، پیشنهاداتی برای استفاده حداکثری از فرصت مغتنم این رویداد بزرگ قرآنی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مضامین صحیفه سجادیه و مهدویت به مسابقات قرآن فرهنگیان افزوده شود

هیات داوری هفتمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان با انتشار بیانیه‌ای منتخبین این دوره را معرفی و پیشنهاداتی برای غنی شدن محتوای این مسابقات ارائه کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: حمد و سپاس بیکران ایزد منان را که توفیق عنایت فرمود تا بتوانیم با پشت سر گذاشتن شرایط سخت روزهای کرونایی، شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به صورت حضوری و در جوار بارگاه نورانی امام رضا علیه‌السلام باشیم.
هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با تکیه بر تجربه چهل دوره برگزاری مسابقات دانش آموزان و شش دوره مسابقات فرهنگیان در سال های گذشته، نکات مثبت فراوانی داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه به شیوه‌نامه‌های اجرایی دوره هفتم و وجوه تمایز آن تاکید شده است: برگزاری مسابقات کشوری به شیوه ترکیبی (حضوری و مجازی) برای اولین بار، منجر به رشد سطح کیفی اجرای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات شده است.

اجرای مسابقات در فضای حرم مطهر رضوی، علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف در شرکت کنندگان، منجر به زمینه‌سازی بهره‌مندی هر چه بیشتر عموم مردم و زائران از اجراهای متسابقین نیز گردید؛ و اجرای محافل انس با قرآن کریم در حاشیه برگزاری مسابقات در فضای حرم مطهر رضوی، مساجد و مراکز دارالقرآن الکریم مشهد مقدس با استفاده از ظرفیت شرکت کنندگان در مسابقات از جمله ویژگی‌های ممتاز این دوره از مسابقات بود.

هیأت داوران این دوره از مسابقات، از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل قرآن، عترت و نماز و نیز از زحمات خالصانه و صادقانه مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قدردانی کردند چراکه یک فرآیند تربیتی اثرگذار را به صورت منظم و دقیق مدیریت کردند.

هیأت داوری دوره‌ی هفتم این رویداد قرآنی در پایان بیانیه، پیشنهاداتی مشتمل بر ۴ بند عنوان می‌کند:

به منظور استفاده حداکثری از فرصت مغتنم این رویداد بزرگ قرآنی، موارد زیر پیشنهاد می شود:
1- برگزاری دوره های دانش افزایی و توانمند سازی برای حمایت محتوایی از فرهنگیان شرکت کننده، به ویژه برای شرکت کنندگان در مسابقه رشته های نهج البلاغه و روش تدریس احکام؛
2- تشکیل گروه های هم اندیشی و اندیشه ورزی از جمع شرکت کنندگان، با هدف ایجاد بستری برای همفکری در مسیر ایجاد تحول در مسابقات قرآن، عترت و نماز و گسترش سطح سواد قرآنی فرهنگیان؛
3- انتشار مقالات برگزیدگان رشته نهج البلاغه در نشریات وزارت آموزش و پرورش؛
4- و توجه هر چه بیشتر به نشر مضامین نورانی صحیفه سجادیه و مبحث مهدویت در تعیین محتوا برای مسابقات.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار