کوروش زارعی: نگاه ما در تئاتر بچه‌های مسجد بومی سازی است

تهران (پانا) - کوروش زارعی می گوید مسجد نماد اقشار مختلف جامعه است و اجرای تئاتر در مساجد می‌تواند در تربیت مخاطب و همراهی آنها با تئاتر، بسیار تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کوروش زارعی: نگاه ما در تئاتر بچه‌های مسجد بومی سازی است

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در حاشیه آیین افتتاحیه سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، با اشاره به اینکه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد جریانی است که تجربه دو دهه را در پشتوانه خود دارد، گفت: در دوره جدید تحولی، در ساختار تئاتر بچه‌های مسجد تغییراتی ایجاد شده است و ما شکلی برای هنرمند مسجدی طراحی و در یک سند ۹ ساله تثبیت کرده‌ایم.

زارعی ادامه داد: بنا است این سند ۹ ساله را به استان‌های کشور ارسال کنیم و حوزه هنری سراسر کشور و دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برای اینکه به این جریان بهای بیشتری داده شود و اتفاقات خوب و موفقی رخ دهد با جامه عمل پوشاندن به این سند، ما را در به هدف رساندن اهداف این سند ۹ ساله که در سه پروسه زمانی سه ساله قابل اجرا است، یاری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعا نگاه ما در تئاتر بچه‌های مسجد این است که بومی سازی رخ دهد چرا که تئاتری اگر عنوان مردمی بودن را یدک می‌کشد در واقع بایستی برای مردم آن منطقه و آن استان و شهر باشد و بتواند آحاد مردم را درگیر خود کند.

وی افزود: در این خصوص علاوه بر تربیت هنرمند، تربیت مخاطب هم مدنظرمان است و دلیل اینکه نمایش در مسجد تولید و اجرا میشود و این است که به هر حال مسجد نماد اقشار مختلف جامعه است و اجرای این کارها می‌تواند در تربیت مخاطب و اینکه مخاطب را با تئاتر همراه کند بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد: در حوزه متن و محتوا و موضوع که یک معضل اصلی در کشور است، در تلاش هستیم و هر سال یک مسابقه نمایشنامه‌نویسی با عنوان گلدسته‌ها را اجرا می‌کنیم که هنرمندان ملی ما در سراسر کشور در آن حضور می‌یابند و حتی به نویسندگان حرفه‌ای تئاتر سفارش نگارش متن می‌دهیم که نمایشنامه بنویسند تا مشکل متن و نمایشنامه را برای تئاتر مساجد حل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز چهارمین سلسله از سلسله همایش‌های آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد را در استان زنجان و با حضور هنرمندان زنجان و قزوین و مرکزی و همدان، برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که جریان آموزش را جدی بگیریم تا بچه‌ها به علم و دانش مسلح شوند .

زارعی اظهار کرد: ما در سه سال اول برنامه‌مان این است که بچه‌ها را به لحاظ آموزشی ارتقاء بدهیم و در کنار این آموزش خطاهای تولیدی هم داشته باشند و کار تولید کنند و رویدادهای اجرایی هم در کنار آموزش داشته باشیم.

وی با اشاره به روند خوب و رو به رشد این جریان در کشور، اظهار می‌کند: در همین سه ۴ سال اخیر گروه‌هایی را تربیت کرده‌ایم که‌ توانسته‌اند در جشنواره‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند به طوری که در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که در حال برگزاری است گروه تئاتر بچه‌های مسجد ما یکی از منتخبین این جشنواره است و نمایشی به نام تقلب که کار بچه‌های مسجد استان قم است که به عنوان نمونه برگزیده این موضوع است.

این مسئول با بیان اینکه در این سلسله رویدادهای آموزشی برخی از استعدادهای استانها آموزش مربی‌گری می‌بینند، تا در شهرها و روستاهای خود آموزش بدهند، افزود: به این طریق زنجیره گستره آموزشی ما شکل می‌گیرد و در تئاتر بچه‌های مسجد استعدادهای تربیت می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار