معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

یک انسان قرآنی با معرفت، هرجا باشد آنجا نورانی خواهد شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی گفت یک انسان قرآنی با معرفت هرجا باشد آنجا نورانی خواهد شد و این برکت بزرگی برای معلمان است زیرا با کسانی ارتباط دارند  که اثرپذیر هستند. 

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
یک انسان قرآنی با معرفت، هرجا باشد آنجا نورانی خواهد شد

اصغر باقرزاده در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور گفت: بسیار خرسندیم که در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه علیه‌السلام و در حضور فرهنگیانی هستیم که جزو بندگان خاص خدا و اهل قرآن هستند و خود، از معارف نورانی بهره‌مند شده‌اند و این معارف ناب را به فرزندان این مرز و بوم که فرزندان قرآن و امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) هستند منتقل می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با کارشناسان و متخصصان نهج‌البلاغه داشتیم امسال برنامه ویژه‌ای برای تبلیغ و ترویج معارف ناب نهج‌البلاغه خواهیم داشت.

باقر‌زاده خاطر‌نشان کرد: یک انسان قرآنی با معرفت هرجا باشد آنجا نورانی خواهد شد و این برکت بزرگی برای معلمان است زیرا با کسانی ارتباط دارند که اثر پذیر هستند.

وی ادامه داد: از همه دست‌اندرکارانی که هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور را برگزار کردند قدردانی و تشکر می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از سیاست‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در دوره جدید این است که فعالیت‌های قرآنی را در زمان و مکان‌های بیشتر و برای افراد بیشتری گسترش دهد.

وی خاطر‌نشان کرد: از دیگر سیاست‌های ما این است که کتاب درسی پایه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان باشد تا این سفره الهی را برای افراد بیشتری بگسترانیم، همچنین بنا داریم مسابقات را در برخی رشته‌ها به صورت گروهی برگزار کنیم.

باقرزاده افزود: باید قرآن را بخوانیم تا یاد بگیریم و طرح‌های داریم تا دانش‌آموزان با قرآن کریم انس و الفت بیشتری بگیرند و بر اساس جلساتی که با اهل فن در کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور داشتیم برنامه ای برای آموزش قرآنی آموزگاران ابتدایی مدنظر داریم.

وی گفت: توسعه فعالیت دارالقرآن‌ها در دستور کار است تا بتوانیم در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی مدارس از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به همه معلمان قرآنی توصیه می‌کنم تابستان را دریابید و حتی شده به یک نفر قرآن یاد دهید زیرا برکات فراوانی به همراه دارد.

وی افزود: همچنین باید کمک کنیم، نهضت قرآن خوانیم تا قرآن یاد بگیریم، راه اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار