محمودزاده در نشست هم‌اندیشی معاونان اسبق وزیر و رؤسای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

تربیت نیروی انسانی آموزش‌دیده مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، تربیت نیروی انسانی آموزش‌دیده را از جمله مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروی انسانی آموزش‌دیده مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است

نشست هم اندیشی معاونان اسبق وزیر و رؤسای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در سالن جلسات شهید حججی سازمان برگزار شد. معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به اهمیت هم فکری و هم اندیشی در ارتقای کیفیت فعالیت های سازمان ها گفت: جلسات هم‌اندیشی و گفتگوهای نخبگانی موجب حل مشکلات و چاره اندیشی درباره مسائل و تحقق بهتر اهداف و برنامه‌ها می شود و اعتقاد دارم مدیران اسبق این سازمان از سرمایه های فکری و اجرایی هستند که از بدنه جدا نشده‌اند و تجارب و نظرات آنها می تواند چراغ راه بهبود کیفیت آموزش و پرورش باشد.

محمودزاده با اشاره به نقش سترگ آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد افزود: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش در جوامع مختلف به شمار می رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خاطر نشان کرد: بدون شک باید به آموزش و پرورش و گستردگی وظایف آن به صورت یک وزارتخانه مانند سایر وزارتخانه ها نگاه نکرد بلکه به دلیل اثرگذاری و کثرت مخاطبان و تنوع و وظایف و نقش نهاد تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد باهویت و بصیر این نهاد را باید به صورت یک فرا وزارتخانه دید و همه بخش های دولتی و غیردولتی و مردمی باید برای تحقق مطلوب اهداف به آن کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در سرعت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای سند تحول به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق سند تحول دولت مردمی در حوزه آموزش و پرورش نیازمند تسهیل مسیر دخیل شدن بخش های مختلف حاکمیتی، دولتی و مردمی و به ویژه نهادهای مذهبی و انقلابی می باشد و ما در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تلاش می کنیم از طریق هم فکری ، خردجمعی و استفاده از تجارب علمی و عملی مدیران اسبق و همه صاحب نظران به این سبک از مشارکت نائل شویم.

محمودزاده افزود: بدون شک نگاه های موافق و مخالف همیشه درباره عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته است اما ما در مدارس و مراکز غیردولتی با رعایت قانون مداری ، شفافیت ، نظارت و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی ویژه و تمرکز بر تربیت چندساحتی می توانیم بر عملکرد خود در مدارس غیردولتی مهر تایید بزنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قانون شوراهای آموزش و پرورش ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش محل تشکیل جلسات تشریفاتی نیست بلکه محل تصمیم گیری و تصمیم سازی های بلند مدت و اثر گذار است.

محمودزاده با اشاره به ساختار مدیریت مدارس از راه دور در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: باید به سمت و سویی برویم که سند راهبری آموزش از راه دور با بهره گیری از فناوری های نوین و ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش منجر به ارتقاء سطح آموزش، انسداد بی سوادی و افزایش پوشش تحصیل دانش آموزان شود.

ایشان خاطرنشان کرد: سند راهبری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با رویکرد احصاء کلیه عملیاتی و برنامه ها سازمان تا سطح مدرسه در حال تدوین است که براساس آن شاهد افزایش و شتاب بخشی و ایفای نقش مؤثر سازمان در فعالیت های پرورشی و محتوایی مدارس و همچنین تسهیل حضور نهادهای انقلابی و مذهبی در امر حمایت از مدارس غیردولتی خواهیم بود.

شایان ذکر است در ادامه این نشست معاونان و روسای اسبق سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار