معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
برنامه آموزش و پرورش برای استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش بر استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی این مدارس تاکید کرد.
![برنامه آموزش و پرورش برای استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTNiMTM1g4sr/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHap3R_jp_vCwsAIKXaKdntA,,/MTNiMTM1g4sr.jpg)
احمد محمودزاده در سفر یکروزه به استان فارس در بازدید از مرکز آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی مرحوم جباری، با اشاره به اعتماد مردم به آموزش و پرورش در مورد مدارس غیردولتی، گفت: باید معلمان مدارس غیردولتی از فیلترهای صلاحیت عبور کنند و از استانداردسازی نیروی انسانی و توانمندسازی آموزشی برخوردار باشند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: در استان فارس کار استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی به شکل مناسبی در حال انجام است، زیرا وقتی معلم در کلاس درس حضور پیدا میکند باید از 4 شایستگی و مهارت برخوردار باشد.
محمودزاده اولین مهارت و شایستگی را مهارت عمومی دانست و افزود: در کنار دانش عمومی، دانش تخصصی در رشتهای که تدریس دارد، دانش تربیتی و عمل تربیتی است که در انتخاب معلمان مدارس غیردولتی دانش و عمل تربیتی را به این معلمان باید انتقال دهیم.
وی گفت: یکی از محوریترین کارها، آموزش ضمن خدمت نیروهای آموزشی مدارس غیردولتی است که اگر این اتفاق صورت نگیرد، تربیت عملی آنطورکه مدنظر داریم، صورت نمیپذیرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی ادامه داد: اگر قرار است دانشآموز در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت شود، باید معلم از مهارت کافی مورد نیاز این دانش تخصصی و دانش تربیتی را در این زمینه داشته باشد.
محمودزاده به تفاهمنامهای با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: استان فارس با دارا بودن مرکز تخصصی آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی از این تفاهمنامه مستثنا میشود تا همین مرکز بهصورت تخصصی این کار را انجام دهد.
ارسال دیدگاه