مدیرکل آموزش و پرورش فارس:
استان فارس پایلوت هنرستانهای کشاورزی دانشبنیان کشور شد
شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر حمایت از توسعه هنرستانها گفت استان فارس بهعنوان پایلوت هنرستانهای کشاورزی دانشبنیان معین شد.
محمدخلیل عسکری در نشست هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شیراز ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در دولت فعلی در راستای نصیب آموزشی برابر، قرارگاه عدالت تربیتی، منبعث از مبانی سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش تشکیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تبیین عوامل سهیم و موثر در تربیت گفت: همه دستگاهها در قرارگاه عدالت تربیتی دخیل هستند. پس در این راستا، تفاهم نامهای بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها، ذیل سند تحول بنیادین منعقد شد.
عسکری ضمن اشاره به مدارس غیردولتی گفت: این مدارس جزء لاینفک آموزش و پرورش هستند و تعداد زیادی از دانش آموزان را تحت پوشش قرار دارند.
وی گفت: ظرفیت مدارس غیردولتی بسیار زیاد بوده، بنابراین باید بیشتر در بخشهای مختلف و چندساحتی برنامهریزی داشته باشند.
عسکری تاکید کرد: باید به سمت اصلاح رفتارِ هماهنگ با مسیر قرآنی برویم.
وی خاطر نشان کرد: مدیران، رهبران تربیتی هستند؛ پس باید آنان را حمایت و هدایت کرده و در جهت رفع موانع پیش رویشان اقداماتی انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: مدیران مدارس غیردولتی باید شانیت خود و مدرسه را حفظ کنند.
عسکری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی مجری سندتحول بنیادین است. بنابراین تاکید میکنم نسبت به مسائل حجاب و عفاف در حوزه فرهنگیان و دانشآموزان جدی باشید.
وی افزود: باید نوع رفتار و فعالیتها، متناسب با مدرسه صالح باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر حمایت از توسعه هنرستانها گفت: استان فارس به عنوان پایلوت هنرستانهای کشاورزی دانش بنیان معین شد.
رییس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: در امر تعلیم و تربیت توفیق حاصل نمیشود مگر با همراهی و همدلی همه ی افراد و مسئولین.
عقیل علیشاهی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین گفت: باید این سند مقدس را در مدارس دولتی و غیردولتی اجرا و در جهت تحقق هدف سند را تلاش کنیم.
رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به فعالیتهای مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مجموعه غیردولتی را یار مدارس دولتی میدانیم و دانشآموزان توانمند به عنوان خروجی این مدارس هستند که این حاصل دلسوزی و تلاش مسئولین غیردولتی است.
وی تاکید کرد: به جای افزایش تعداد مدارس غیردولتی، پیگیر توسعه متوازن این مدارس هستیم.
ارسال دیدگاه