سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار سطح زرد و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی 

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح زرد از وزش باد نسبتا شدید و خیزش و نفوذ گردوخاک خبر داد و اعلام کرد احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سطح زرد و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی 

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه گردو خاک از روز شنبه چهارم تیرماه آغاز شده و تا یک‌شنبه پنجم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه خیزش و نفوذ گردوخاک، وزش باد نسبتاً شدید اعلام شده که منطقه اثر آن برای روز شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، البرز، زنجان، کرمانشاه و قزوین خواهد بود.

روز یک‌شنبه نیز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، قزوین، قم، البرز، تهران، مرکزی و لرستان درگیر این سامانه می‌شوند.

اثر مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال تاخیر و لغو پرواز پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره توصیه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار