معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

همه اقشار جامعه موظفند برای ریشه‌کنی اعتیاد قدم بردارند

کرمان(پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت اعتیاد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و همه اقشار موظفند جهت ریشه‌کنی این معضل گام‌های موثری بردارند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
همه اقشار جامعه موظفند برای ریشه‌کنی اعتیاد قدم بردارند

سید اصغر سادات حسینی گفت: همه ما قبول داریم عقل سالم در بدن سالم ولی بعضا باور ندارند اعتیاد هم سلامت جسم و هم سلامت روح را از انسان می گیرد.

وی افزود: مصرف مواد و عادت به مصرف که تعبیر به اعتیاد می‌شود تمام جنبه های سلامتی انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. جسم، روان، روابط اجتماعی، ذهن و معنویت را در وجود انسان درگیر بیماری و نقص می‌کند و انسان درگیر شده در دام اعتیاد از حیات طیبه و ارتباط موثر با جامعه و خداوند دور می‌ماند و نیازهای او برطرف نمی‌شود.

سادات حسینی گفت: این نیازهای باقی مانده و ارضا نشده او را به سمت انواع آسیب‌ها و انحرافات فردی و اجتماعی سوق می‌دهد و از مقام والای انسانیت دور می‌کند، پس به حکم عقل و خرد باید از مصرف مواد به هر عنوان پرهیز کرد.

وی افزود: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی مطابق منویات مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر 11 بند در ابعاد پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی و کاهش تقاضا در اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی مورد اهتمام ویژه قرار دارد.

سادات حسینی گفت: استنشاق و استعمال هر نوع ماده ای که موجب حواس‌پرتی و زایل کردن عقل انسان شود ناشایست است و اگر انسان باانجام کاری از روی عمد، سلامت عقل خود را به مخاطره بیندازد، آن کار حرام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار