وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانا خبر داد؛

توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان با شعار «هر دانش‌آموز یک هنر»

تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت آموزش و پرورش به‌زودی امضا خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان، شعار ما «هر دانش‌آموز یک هنر» است که به‌زودی در این خصوص با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان با شعار «هر دانش‌آموز یک هنر»

محمد‌مهدی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان، اظهار کرد: «بنده و آقای دکتر نوری تاکنون چندین مرتبه در این زمینه صحبت کردیم و امروز در حال تنظیم تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که بسیار مثبت است. به گونه‌ای که شعار محوریت ما «هر دانش آموز یک هنر» است.

وی افزود: «وزیر آموزش و پرورش پیشنهادشان این بود که این کار به سرانجام برسد بر همین اساس معاونت هنری ما با وزارت آموزش و پرورش در حال تنظیم و آماده‌سازی این تفاهمنامه هستند و ان‌شالله به‌زودی من و آقای نوری این تفاهم‌نامه را امضا خواهیم کرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: «در حال انجام کارهای بسیار مهمی در حوزه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر هستیم.»

اسماعیلی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: «ما قرارگاه محرومیت‌زدایی از فرهنگ و هنر را در ۱۱ استان و ۷۲ شهرستان محروم راه‌اندازی کردیم؛ امروز حدود ۲۸ تا ۴۰ هزار نفر مشغول آموزش هستند و اتفاق مهمی در حال رخ دادن است. در حال تلاش هستیم اشخاصی که به آن‌ها آموزش داده می‌شود بتوانند مجوز فعالیت فرهنگی و تأسیس آموزشگاه بگیرند تا این آموزش‌ها، منجر به توسعه فرهنگ و اشتغال فرهنگی شود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «من معتقدم که در این زمینه عقب‌افتادگی‌های زیادی داریم که انشاءالله باید حل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار