استاندار فارس:

حل مشکلات جامعه وابسته به حل مشکلات آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - به گفته استاندار فارس، آموزش و پرورش از اولویت‌های اصلی مجموعه استانداری است و اگر به صورت ریشه‌ای به مشکلات آموزش و پرورش رسیدگی نشود، سایر مشکلات جامعه نیز حل نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات جامعه وابسته به حل مشکلات آموزش و پرورش است

محمدهادی ایمانیه در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش همه باید دست به دست هم دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه همه ما متعهد به رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت هستیم، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در این زمینه به استان فارس کمک کند.

ایمانیه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس را یکی از مشکلات مهم نرم‌افزاری در این حوزه عنوان کرد و افزود: رفع این مشکل به صورت طبیعی باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود، اما متاسفانه ظرفیت موجود دانشگاه فرهنگیان در فارس شایسته این استان نیست.

ایمانیه از آمادگی استانداری فارس برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین نیاز امروز ما در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی توانمند است که می‌توان با همکاری وزارت علوم در یک تعامل بین دو وزارت خانه و استان مشکل فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان حل شود.

استاندار فارس اظهار کرد: می‌توان از طریق مولدسازی امکانات موجود آموزش و پرورش، برای رفع مشکلات این حوزه استفاده کرد و در این زمینه نیز می‌توان از افراد توانمند در سطح وزارت استفاده کرد که لازمه آن رفع موانع قانونی و ایجاد تسهیل در فرایندهای قانونی آن است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز، استفاده از اعتبارات استانداری و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش، می‌توان بیشتر مشکلات موجود در حوزه سخت افزاری آموزش و پرورش استان را برطرف کرد.

به گفته او در شان نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است که به موازات آموزش، پرورش نیز حرکت داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات و ابتکارات انجام شده در شورای آموزش و پرورش فارس در رابطه با مدارس امین، عنوان کرد: با کمک نهاد‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی ،حوزه های علمیه و دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و شهرستان ها، می‌توان با هم افزایی در حوزه اعتقادی و مذهبی، الگوی مناسبی از مدارس فارس در سطح کشور ایجاد کرد.

استاندار فارس همچنین در رابطه با هم‌افزایی در حوزه ورزش دانش آموزی و بهداشت و سلامت استان نیز بیان کرد: لازم است تا امکانات بیشتری به این استان اختصاص یابد و تلاش می کنیم تا با همکاری نهاد‌های مختلف در سازمان ورزش و جوانان و علوم پزشکی، خدمات بیشتری به دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس ارائه کنیم.

ایمانیه ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با همکاری با دانشگاه های مختلف در سطح استان، کاری کنیم تا فارغ‌التحصیلان مدارس ما بتوانند قبل از پایان تحصیلات با حرفه‌ای آشنا شده و وضعیت اشتغال آنها قبل از اتمام دوران تحصیل در مدرسه مشخص شده باشد.

وی همچنین به ایجاد تجهیزات مناسب برای استقبال از فرهنگیان و دانش‌آموزان در سفر به استان فارس، تشکیل کمیته تصمیم گیری در رابطه با پژوهش در آموزش و پرورش در کنار سایر دانشگاه های فارس با هدف جذب دانش آموزان و معلمان خلاق به نهضت پژوهش استان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار