حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی ، اجتماعی  در تمدن  ایران اسلامی است

اصفهان(پانا) _ کارشناس تربیت سیاسی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اشاعه و تعمیق حجاب نیازمند آموزش  های بنیادین و مداوم در خانواده ، مدرسه ، دانشگاه و اجتماع است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی ، اجتماعی  در تمدن  ایران اسلامی است

زهره عرب کارشناس تربیت سیاسی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : واژه حجاب هفت بار در آیات قرآن ذکر شده است و در سوره نور و احزاب به آن اشاره گردیده است. وی افزود: حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی ، اجتماعی در تمدن ایران اسلامی می باشد و عفاف پدیده ی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است.

زهره عرب تاکید کرد: توجه به زمینه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان بستر حجاب بسیار لازم است و اشاعه و تعمیق حجاب نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده ، مدرسه ، دانشگاه و اجتماع می باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به نقش بی بدیل آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت و اثرگذار در زمینه های فرهنگی و تربیتی کمیته استانی عفاف وحجاب در سطح استان اصفهان تشکیل شده است.

کارشناس تربیت سیاسی و اجتماعی اداره کل ادامه داد: کارگروه اندیشه ورز غنی سازی برنامه های عفاف و حجاب با حضور افراد زبده و متخصص و دعوت از اساتید دستگاه های مختلف در دفتر معاون محترم پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تشکیل شده است و جلسات آن به صورت مستمر در حال برگزاری است.

وی در مورد برنامه کمیته استانی عفاف و حجاب بیان کرد: برنامه هایی ویژه و خاص برای دانش آموزان و اولیا و همچنین برای همکاران فرهنگی در سراسر استان در نظر گرفته شده است.

زهره عرب ادامه داد: در راستای اجرای این برنامه ها چندین گام پیش بینی شده است که پس از تجزیه و تحلیل و بررسی در جلسات کارگروه به مرحله اجرا در می آید. همچنین با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شده است و با همکاری سایر ادارات داخلی در جهت اجرای مصوبات مذکور قدم های موثری برداشته خواهد شد و از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در این زمینه بهره مند خواهیم شد.

وی در پایان گفت :دبیرخانه عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش استان مستقر در اداره فرهنگی هنری ُ اردوها و فضاهای پرورشی آماده دریافت پیشنهادات و طرح ها و ایده های خلاقانه همکاران دغدغه مند در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار