چرا زیاد آب می‌خورید

تهران (پانا) - احساس تشنگی به مقدار زیادی طبیعی است و مانند احساس گرسنگی به دلیل نیاز جسمی شما ایجاد می‌شود. با این حال گاهی حتی بعد از نوشیدن آب، این احساس در شما برطرف نمی‌شود و حتی اگر یک آب 10 لیتری در کنار خود داشته باشید، مدام تشنه هستید.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا زیاد آب می‌خورید

اگر شما هم این احساس را تجربه کرده‌اید، بهتر است دلیل اساسی این تشنگی را در خود پیدا کنید. گاهی احساس تشنگی بیش از حد، به دلیل ایجاد بیماری‌های مانند دیابت یا بیماری‌های دهانی مانند سندروم خشکی دهان است.

پیدا کردن این علت‌ها می‌تواند به شما در متعادل سازی نوشیدن آب کمک کند و مانع بروز خطراتی مانند مسمومیت آبی کلیه می‌شود.

مضرات مصرف بیش از اندازه آب، لیستی از بیماری‌های دردسرساز

علاوه بر اینکه کلیه‌ها در فرایند نوشیدن زیاد آب دچار آسیب می‌شوند، ممکن است مشکلات دیگری نیز پیش روی شما قرار بگیرد. این مشکلات می توانند تا ماه ها شما را درگیر و زندگی عادی شما را مختل کنند.

با بعضی از این بیماری‌ها آشنا شوید.

1- دفع نمک های مفید از مهم ترین عواقب آب خوردن زیاد

هنگامی که بیش از اندازه آب می نوشید، ممکن است احساس سردرد و سرگیجه شدیدی در شما ایجاد شود. این تغییر در سلامت بدن به دلیل از بین رفتن نمک های مفیدی مانند سدیم است. سدیم یکی از مفیدترین نمک های بدن است که فرایند حرکت سلول ها و ارتباط میان آن ها با یکدیگر را آسان می کند. نوشیدن آب زیاد نه تنها به حرکت بهتر این ماده کمک نمی کند، بلکه باعث از بین رفتن و دفع مقدار زیادی از آن می شود.

2- خستگی و ضعف ناشی از دفع آب اضافی

وقتی به بیماری هایی مانند مسمومیت دچار می شوید، تقربا همه عضلات، ماهیچه ها و ارگان ها در معرض تهدید و انقباض قرار می گیرند. این انقباضات طولانی مدت برای دفع آب اضافی، باعث می شود احساس کوفتگی و بی حالی داشته باشید. این احساس ممکن است تا چند روز همراه شما باقی بماند.

3- تاثیر آب زیاد بر بیماری های کبد

کبد شما بدون آب کافی نمی تواند به درستی فعالیت کند. به همین دلیل اولین توصیه ای که پزشکان هنگام بروز بیماری کبد می کنند، نوشیدن آب است. با این حال آب خوردن زیاد هم می تواند عملکرد صحیح و منظم این عضو را دچار اختلال کند. مهم ترین اختلال، آسیب به بافت مجاری آن و در نتیجه نارسایی کبد است.

4- کما و آسیب مغزی، پله آخر مسمومیت با آب

آب خوردن زیاد می تواند تا اندازه جدی تری نیز برای بدن خطرناک باشد. با مصرف زیاد آب آشامیدنی، سلول ها متورم می شوند و مایع غشای آن ها رقیق تر می شود. این تورم در سطح بزرگ تر، به بافت های بدن و به ویژه مغز آسیب وارد می کند. اگر فرد به موقع برای رفع این مشکلات اقدام نکند، ممکن است مشکل از این هم فراتر رود. کما جدی ترین آسیبی است که به دلیل نوشیدن بیش از اندازه آب و از تورم سلول های مغزی به وجود می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار