سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

انتشار فیلم‌های قدیمی از سوی حاشیه‌سازان؛ از نگاه سیاسی به موضوعات خدماتی در تهران پرهیز شود

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص برخی حاشیه‌سازی‌ها در حوزه مدیریت شهری توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
انتشار فیلم‌های قدیمی از سوی حاشیه‌سازان؛ از نگاه سیاسی به موضوعات خدماتی در تهران پرهیز شود

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌های سریالی برای برخی حوزه‌های شهری گفت: «معتقدم سیاسی نگاه کردن به مباحثی که در حوزه خدمت به مردم است، لطمه‌ بزرگی به ما زده است و این ربطی به گروه و گرایش خاصی ندارد. همه‌ باید تقوای سیاسی و تقوای جمعی که رهبری روی آن همواره تاکید دارند را مراعات کنیم و این واقعیت را در نظر بگیریم که نشر خبرهای غیر واقع برای جامعه تولید اضطراب می‌کند و به آنها ضربه می‌زند و بعد از مدتی هم متوجه می‌شویم این خبرها و تحلیل‌ها مبنای واقعی نداشته‌اند.»

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: «مشکلات مردم زیاد است و مسئولان تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا مشکلات را حل کنند اما این به صبوری و ایجاد بستر مناسب و فضایی آرام و پرهیز از ایجاد تنش در رسانه و افکار عمومی نیاز دارد و با ایجاد جو منفی رسانه‌ای، ذهن مردم را مشوش کرده‌ایم.»

وی ادامه داد: «از ابتدای دوره‌ جدید شهرداری و پس از روی کار آمدن شورای شهر، شاهد جعل رسانه‌ای بودیم. فرض کنید در ایام بارندگی با یک آب‌گرفتگی جعلی روبه‌رو شدیم. اینطور نبود که ما هیچگونه آب‌گرفتگی‌ نداشته باشیم ولی آیا درست و اخلاقی است فیلم چهار سال پیش به‌عنوان فیلم آب‌گرفتگی امسال، دست به دست شود؟. فرض کنید زیباسازی، تابلوهایی در جلوی ایستگاه مترو دانشگاه صنعتی شریف نصب بود که می‌گفتند در جلوی یک دانشگاه مملو از دانشجویان دختر، آن‌ها را دعوت به خانه‌داری و حمایت از زنان‌ خانه‌دار می‌کند، درحالی که این ماجرا مربوط به چند سال پیش بود. این دست اتفاقات، نه یک بار و نه دو بار، مکرر در مکرر می‌افتد و توسط یک عده و گروه هم نیست.»

نادعلی اضافه کرد:‌ «شرایط بهشت زهرا(س) هم همین‌طور است و تقریبا چند هفته‌ای است که بخشی از کانال‌های غیررسمی روی تخریب افراد و رویکردها تمرکز پیدا کرده‌اند و گرایش‌های مختلف برای اینکه از یک اتفاق دیگر نتیجه بگیرند، تصمیم گرفته‌اند آنچه را در مجموعه سازمان بهشت زهرا، در حال انجام است، زیر سوال ببرند. چرخیدن فیلم اجرای موسیقی در فضای قبرها اصلا مربوط به بهشت زهرا نیست، ضمن آن که اصولا مربوط به گذشته است. یا مثلا عده‌ای از عنوان‌بندی یک نمایش را بهانه کردند برای اینکه زحماتی که در آنجا اتفاق می‌افتد را زیر سوال ببرند. عده‌ای حالا با این بیانیه‌هایی که خودشان دادند و با این مصاحبه‌هایی که کردند، معلوم شد تهیه‌کننده‌ تئاتر بدون اینکه بداند این کار نیاز به مجوز دارد یا نه، به واسطه اینکه مجوز خود تئاتر را دارد فکر کرده می‌تواند اقدام به ضبط کند. در حد دو سه دقیقه ضبطی انجام شده است. آن تصاویر، تصاویر خوبی نبوده و من هم معتقدم که تصاویر خوبی نبوده است. ولی همین باعث شده که مدیریت بهشت‌ زهرا زیر سوال برود در صورتی که کلی کار در این چند ماه اتفاق افتاده است.»

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: «حداقل دو سه روز وقت گذاشتم و از صبح تا شب به بهشت زهرا رفتم نه طوری که فرمایشی باشد. هر جا که آن‌ها فکر نمی‌کردند هم بازدید شد. از بخش‌های مختلف بازدید کردم و با پرسنل درباره قراردادهای‌شان، مشکلاتی که دارند، فرسودگی آمبولانس‌ها و... صحبت کردم. تطهیر‌کنندگان زن و آقا، خاکسپارها و.... را دیدم و تصمیم بر این شد تا به هم ریختگی‌ موجود در آن‌جا به حیث قرارداد و چیزهای مختلفی که وجود دارد، اصلاح شود.»

این عضو شورای شهر تهران گفت: «نحوه حضور بین مردم اهمیت دارد اما این اتفاقات هیچ کدام دیده نمی‌شود. در بحث ارتحال امام با یک حمله سایبری گسترده در مجموعه روبه‌رو شده بودیم ولی دوستان در مجموعه بهشت زهرا واقعا خوب توانستند کار را جمع کنند با اینکه یکی از سنگین‌ترین عملیات سال را برای مجموعه بهشت زهرا، برای مجموعه حرم و برای مجموعه‌های دیگری که آنجا همکاری می‌کنند، داشتیم؛ انصافا از پس کار خوب برآمدند و قابل‌ ستودن بود. یا در ماجرای ماه مبارک رمضان، مجموعه گلزار شهدا 24 ساعت داشته خدمت فرهنگی داد و اینطور نبوده که فقط هم در ماجراهای زیرساخت‌های فنی و خدماتی باشند؛ بلکه در بحث‌های فرهنگی هم انصافا خروجی‌های خوبی داشتند.»

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: «اگر می‌خواهیم مشکلات مردم حل شود باید اجازه دهیم مسئولان قدم از قدم بردارند و مدام برایشان حاشیه ایجاد نکنیم. آن وقت اگر کارشان هم ایرادی داشته باشد، سر فرصت با یک نیت خوب، ایرادات را می‌گوییم و آن‌ها ناچار هستند ایرادات را براساس نظارتی که روی آن‌ها می‌شود، اصلاح کنند.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تخلفات دوره‌های گذشته به ویژه حوزه‌هایی که برای آن‌ها حاشیه‌سازی می‌شود پیگیری نمی‌شود، گفت: «چیزهایی به گوش بنده هم رسیده است اما در مقام قضاوت، نیستم و ناظر هستیم یعنی یکی از بحث‌های مهم اعضای شورا نسبت به مدیریت شهری، نظارت است. دستگاه‌های نظارتی یعنی مدیریت شهری، باید به این امر رسیدگی کنند. مباحثی بوده و طرح شده است اما اینکه چقدر به نتیجه رسیده و قابل قضاوت است، باید از آن‌ها پرسید.»

نادعلی درخصوص اینکه بعضی حاشیه‌ها برای کسانی که دستشان از سفره‌ بیت‌المال کوتاه شده است هم گفت: «این در همه جا صدق می‌کند. چون اطلاعات دقیق نسبت به فرد خاص ندارم، نمی‌توانم به حرف قابل ارائه‌ای برسم و وارد همان بی‌تقوایی می‌شوم که از آن حذر می‌کنم. اگر برای هر کس، در مورد مسئولیت‌اش، در مورد ترک فعل‌ها و در مورد بی‌نظمی‌ها، در بحث استفاده از بیت‌المال و... اطلاعاتی وجود دارد، دستگاه‌ها باید برخورد کنند چون وقتی برخورد و پیگیری نمی‌شود، افراد بیشتر به مطالبه می‌افتند. این مثل آن قصه‌ جابه‌جا شدن قاتل و مقتول و شهید و قاتل است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار