ویس کرمی در گفت‌و‌گو با پانا:

اولین قدم برای توسعه علوم دانش‌بنیان، کشف استعدادهای دانش‌آموزان است

آمادگی علمی و تخصصی دانش‌آموزان برای آینده و زندگی اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت شخصیت دانش‌آموز در طول دوران تحصیل شکل می‌گیرد بر همین اساس آمادگی علمی و تخصصی دانش‌آموزان برای آینده و زندگی اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین قدم برای توسعه علوم دانش‌بنیان، کشف استعدادهای دانش‌آموزان است

مهرداد ویس‌‌کرمی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص حکمرانی آموزش و پرورش و شاخص‌های مؤثر بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: «تربیت دانش آموزان یک تفاوتی با دانشجویان دارد که ملموس‌تر است و آن این است که شخصیت دانش‌آموز در طول دوران تحصیل شکل می‌گیرد؛ هم باید مهارت آموزی و تخصص به دانش‌آموزان یاد داده شود و هم باید زندگی معنوی و اجتماعی به آنها آموزش داده شود و مهارت درست زندگی کردن را یاد بگیرد بر همین اساس آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد. بنابراین باید آمادگی علمی و تخصصی دانش آموز برای آینده و زندگی اجتماعی، مد نظر قرار بگیرد.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه جنبه انسان‌سازی آموزش و پرورش کمرنگ است، گفت: «متاسفانه دانش‌آموزان ما از کلاس پنجم ابتدایی درگیر کنکور می‌شوند بدون اینکه واقع‌بینی و آگاهی نسبت به این کار داشته باشد، با معضلات کنکور مواجه می‌شوند. به گونه‌‌ای که متاسفانه بسیاری از دانشجویان ما در نوشتن یک نامه اداری یا معاشرت‌های روزانه دچار ضعف هستند.»

وی بیان کرد: «علوم دانش‌بنیان در حیطه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آموزی به کار خواهد آمد؛ اولین قدم برای توسعه علوم دانش‌بنیان این است که استعدادهای دانش آموزان را کشف کنیم ضمن اینکه آموزش همه جانبه و جامع به دانش آموزان دهیم و آموزش های دانش بنیان را از همان دوران ابتدایی به دانش آموزان در حد توان ذهنی آموزش دهیم.»

ویس‌کرمی ادامه داد: «توسعه علوم دانش‌بنیان این است که انسان‌های خلاق در جامعه شناسایی می شوند و قابلیت ها شکوفا می شود و در حل مشکلات جامعه، علوم دانش‌بنیان راه میانبر خواهد بود.»

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس اظهار کرد: «تفاوت علوم دانش بنیان با سایر علوم این است که به صورت هدفمند و مسأله محور به دنبال حل مشکلات است و تلاش می‌کند که از راه میانبر و به صورت جهشی راه رسیدن به جواب را پیدا کند. ما باید زمینه را فراهم کنیم تا کسانی که توانایی و علاقه به این کار را دارند، بتوانند در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش داشته باشد. همچنین بروکراسی‌های اداری را از سر راه اشخاص با استعداد برداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار