حاجی‌پور در گفت‌و‌گو با پانا:

قانون جهش تولید دانش‌بنیان، حامی جدی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت قانون جهش تولید دانش‌بنیان، حامی جدی دانش‌آموزان است که براساس آن می‌توانند فکر و ایده‌هایشان را ثبت کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
قانون جهش تولید دانش‌بنیان، حامی جدی دانش‌آموزان است

رضا حاجی‌پور در گفت‌و‌گو با پانا درباره توسعه علوم دانش بنیان و تأکید مقام معظم رهبری در این باره، اظهار کرد: «اهمیت دانش‌بنیان از نگاه رهبری در حدی است که شعار سال را بر این مبنا قرار دادند. خط مشی همه دولتمردان و نمایندگان مجلس مشخص شده است و ما باید براساس مسیری که مقام معظم رهبری در جهت حمایت از نخبگان و خلاقان و توانمندان مشخص فرمودند، تلاش و آنها را حفظ و نگهداری کنیم.»

وی افزود: «کمیسیون آموزش و تحقیقات از ابتدای آغاز به کار، پیگیر بررسی طرح آقای اختیاری، یکی از اعضای کمیسیون آموزش درخصوص دانش‌بنیان بود که مورد حمایت اعضای کمیسیون قرار گرفت.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: «هم کمیسیون صمت و هم کمیسیون آموزش و تحقیقات حدود دو سال این طرح را بررسی کردند و نهایتاً صحن علنی مجلس در راستای اهمیت این موضوع به آن رأی موافق داد تا ما از دنیا عقب نمانیم و در راستای توسعه علوم دانش‌بنیان گام برداریم.»

وی ادامه داد: «در نهایت قانون جهش تولید دانش‌بنیان در پایان سال ۱۴۰۰ مصوب شد و حتی آیین‌نامه اجرایی آن نیز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین شده و در کمیسیون تلفیق نیز حدود 4 هزار میلیارد بودجه برای توسعه دانش‌بنیان در نظر گرفته شد.»

حاجی‌پور گفت: «بنابراین یک اراده حمایتی قدرتمند امروز برای نخبگان و دانش آموزان و دانشگاهیان فراهم است. آنچه که ما می‌توانیم امروز بر آن تأکید کنیم،‌ جلوگیری از فرار مغزهاست که با اجرای این قانون از فرار مغزها جلوگیری خواهد شد و نهایتاً در درون کشور به نخبگان بها داده می‌شود تا در درون کشور شاهد اتفاقات خوبی باشیم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در حوزه دانش بنیان، دانش آموزان می‌توانند نخبه و خلاق باشند. دانش‌آموزان و دانشجویان ما در صدر گروه قرار دارند چون در المپیادها و مسابقات مختلف علمی شرکت می‌کنند. بنابراین این قانون یک حامی جدی برای دانش‌آموزان است که می‌توانند فکر و ایده‌هایشان را ثبت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار