کسب اولین مدال جهانی هندبال ایران

تهران (پانا) - تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان برابر فرانسه به پیروزی رسید تا اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران کسب شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کسب اولین مدال جهانی هندبال ایران

به گزارش ایرنا،‌ هندبالیست‌های نوجوان کشورمان در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه دو بر صفر مقابل فرانسه به پیروزی رسیدند تا اولین مدال تاریخ این ورزش را به دست بیاورند.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران به پایان رسید. در نیمه دوم بازی پایاپای پیش رفت و در نهایت این ملی‌پوشان ایران بودند که با نتیجه ۱۹ _ ۱۸ به پیروزی دست یافتند تا بازی در مجموع ۲ بر صفر به سود ایران تمام شود.

نوجوانان هندبال ساحلی کشورمان با کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان، تاریخ‌ساز شدند و عنوان اولین تیم هندبال ایران را به خود اختصاص دادند که به مدال جهانی دست یافتند.

تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران در مرحله گروهی با دو پیروزی مقابل تیم‌های آمریکا و قطر و یک شکست مقابل سوئد راهی مرحله دوم مسابقات شد و در جمع ۱۲ تیم برتر قرار گرفت. نوجوانان هندبال ساحلی ایران با پیروزی مقابل برزیل و فرانسه و شکست مقابل کرواسی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد تا این مرحله و با پیروزی برابر آرژانتین تاریخ‌ساز شوند و به مرحله نیمه نهایی راه یابند.

در مرحله نیمه‌نهایی نمایندگان هندبال کشورمان با بدشانسی نتیجه را به برزیل واگذار کردند اما در دیدار رده بندی با ارائه یک نمایش زیبا موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدند. گفتنی است این مدال برنز جهان اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران به شمار می‌رود.

پرهام ایمانی، متین گلدان، آراد حسینی، حسین حیدریان، علی حیدریان، حامد شمس، محمد مهدی حیدریان پور، مصطفی انتشاری، علی سعیدی و علیرضا علی‌پور هندبالیست‌های ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بودند. مهدی قشقایی‌راد (سرمربی)، رضا مصباحی (مربی)، حبیب‌الله بردسیری (مربی)، غلامحسین نیکویی (سرپرست) و رضا سرسنگی (تراپیست) کادر فنی تیم ایران در این رقابت‌ها را تشکیل دادند. همچنین آنتونیو گرا پی‌شه نیز به عنوان مدیر فنی در کنار تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار