ضرورت اخذ گواهینامه ایمنی برای تجهیزات شهربازی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل استاندارد اردبیل گفت تمامی تجهیزات شهربازی و زمین بازی موجود در سطح استان باید گواهینامه ایمنی را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اخذ گواهینامه ایمنی برای تجهیزات شهربازی در اردبیل

هاشم علایی، مدیر کل استاندارد اردبیل اظهار کرد: تمامی تجهیزات مستقر در شهربازی‌های استان در طول سال و براساس برنامه زمان‌بندی شده، توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرند.

وی بر اهمیت استفاده هم استانی‌ها از تجهیزات شهربازی و زمین بازی استاندارد تاکید کرد و افزود: این بازررسی‌ها با هدف حفظ سلامت مردم و افزایش ضریب ایمنی توسط شرکت‌های مزبور انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: هم‌اکنون تعداد ۶۶ مورد تجهیزات شهربازی فعال در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۶۳ مورد دارای مجوز بهره برداری معتبر از شرکت بازرسی فنی تائید شده و مابقی درحال استانداردسازی است که از مالکان این تعداد تعهدنامه مبنی بر عدم بهره‌برداری از تجهیزات تا زمان دریافت تائیدیه ایمنی اخذ شده است.

علایی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۵۶ تجهیز شهربازی توسط شرکت‌های بازرسی فنی مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید اجازه فعالیت بدون اخذ گواهی ایمنی را داد و همچنین بر لزوم توجه شهرداران شهرستان‌های استان به موضوع استاندارد سازی تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی تاکید کرد.

مدیرکل استاندارد استان ضمن تقدیر از جدیت و پیگیری دادگستری استان در خصوص استانداردسازی، نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی فعال در استان، تشریح کرد: با وجود اعلام ضرورت اخذ گواهی ایمنی به شهرداری‌ها، تمام تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی استان فاقد مجوز‌های بهره‌برداری لازم هستند، انتظار می‌رود جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، شهرداری‌های استان از فعالیت زمین‌های بازی فاقد مجوز بهره‌برداری، اکیدا جلوگیری به عمل آورند.

علایی افزود: تمامی مسئولیت‌های ناشی از بهره‌برداری غیرمجاز تجهیزات زمین بازی فاقد گواهینامه ایمنی برعهده شهرداران خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار