نظارت بر عملکرد ضابطان قضایی در اردبیل تشدید می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل اعلام کرد ‌نظارت و بازرسی ‌بر عملکرد ضابطین قضایی به منظور حفظ حقوق شهروندی تشدید می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر عملکرد ضابطان قضایی در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش اداره کل دادگستری استان اردبیل، در آستانه هفته قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در دیدار با مسئولان استان اردبیل اظهار کرد: تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی و افزایش کفه ترازوی آن در حوزه‌های مختلف در جامعه، با تکیه بر مقوله پیشگیری از وقوع جرم با آموزه‌های دینی، کاهش اختلافات و به تبع آن کاهش پرونده‌های قضایی را به دنبال دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بسیار غنی فضای مجازی در فرهنگ‌سازی رعایت قانون، باید از اولویت‌های نهادهای فرهنگی قرار گیرد و این قانونمداری از مسئولان آغاز شود و همه اقدامات پیوست قانونی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: ‌نظارت و بازرسی ‌بر عملکرد ضابطین قضایی به منظور حفظ حقوق شهروندی تشدید می‌شود.

کثیرلو گفت: افزایش فعالیت همه‌جانبه، برنامه‌ریزی شده و به موقع وظایف شامل بازرسی از زندان و بازداشتگاه‌ها، بازرسی از دادسراها و دادگاه‌های کیفری و نیز بازرسی از کلانتری‌ها، پایگاه‌ها سبب صیانت و کاهش مراجعان به تشکیلات قضایی و در نهایت باعث ایجاد خوشبینی و رضایت در بین آحاد مردم و مخصوصاً اربابان رجوع می‌شود.

وی تصریح کرد: بازدیدهای بدون اعلام وقت قبلی و پیگیری میزان پرداختی برای زندانیان شاغل و تطابق آن با آیین نامه قانونی از دیگر تاکیدات استانی است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن اشاره به آغاز رسمی عملیاتی شدن راه‌اندازی تلفن ارتباط مستقیم برای تمام زندانیان در سراسر استان گفت: نتایج راه اندازی این خط تلفن در مرکز استان بسیار مطلوب بود که مقرر شد تمام زندان های استان نیز اقدام مشابه را انجام و نتیجه را مرکز استان گزارش کنند.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل هم اظهار کرد: ظرفیت فضای مجازی برای مطالبه گری قانونمداری در جامعه باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد و اصل رعایت قانون باید از مسئولین آغاز شده و همه اقدامات آنان پیوست قانونی داشته باشد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: در تلاش هستیم تا از حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آسیب‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این فضا در ایام شیوع بیماری کرونا بیشتر در دسترس خانواده‌ها قرار گرفت که باید در ایام پسا کرونا به دنبال ترمیم شکاف‌های فرهنگی ایجاد شده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار