برخورد جدی دستگاه قضایی با هر گونه مظاهر نا امنی در استان اردبیل

اردبیل (پانا)- رئیس کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرد با همکاری نیرو‌های انتظامی و امنیتی اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و قانون شکنی نخواهیم داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برخورد جدی دستگاه قضایی با هر گونه مظاهر نا امنی در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان در جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص با محوریت مقابله با تحرکات اراذل و اوباش گفت: بی گمان دستگاه قضایی استان مصمم‌تر از قبل در همکاری و هماهنگی با مجموعه‌های نظامی و انتظامی، اجازه هیچگونه عرض اندام به اخلالگران نظم و امنیت و اراذل و اوباش نخواهد داد و با مظاهر هر گونه نا امنی به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

او با اشاره به اینکه تولید، تامین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است افزود: همه مسئولین وظیفه دارند تا در راستای مطالبات به حق مردم و توسعه امنیت پایدار در استان بیش از پیش و جهاد گونه تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان با تشریح راهکار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در برخورد با اراذل و اوباش تاکید کرد: اقدام سریع و به موقع مجموعه قضایی و انتظامی به ویژه حضور به موقع پلیس در محل موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد بود.

عتباتی همچنین از تشکیل نیرو‌های واکنش سریع به تحرکات اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

او اظهار کرد: هرچند یکی از رویکرد‌های اصلی مجموعه قضایی و انتظامی اتخاذ راهکار‌های پیشگیرانه از وقوع جرم است، ولی چنانچه عده‌ای با اصرار به ارتکاب عمل مجرمانه سعی در اخلال نظم و امنیت جامعه داشته باشند دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی برخورد‌های قاطع کیفری با اینگونه افراد خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظم و امنیت خبر داد و افزود: به پرونده‌های مربوط به اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

عتباتی شناسایی، رصد، به روزرسانی بانک اطلاعات مجرمین و شناسایی نواحی جرم خیز را از عوامل موثر در مقابله با تحرکات اراذل و اوباش ذکر کرد که در دستور کار مراجع قضایی انتظامی قرار گرفته است.

او رصد فضای مجازی و پیگیری و مقابله با افرادی که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی در متشنج کردن جامعه را دارند تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه والای شهر حسینی و ولایی اردبیل، به کسانی که سعی در اخلال نظم و امنیت و قصد اوباشگری دارند هشدار داد: دستگاه قضایی استان اجازه هیچگونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و مسلماً علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.

عتباتی از عموم شهروندان خواست تا در راستای حفظ امنیت و آرامش، هرگونه تحرکات، اقدامات و فعالیت‌های شرورانه اراذل و اوباش را با مستند سازی اقدامات مجرمانه آنان با تهیه فیلم و تصویر کمک حال مراجع قضایی و پلیس باشند. بدیهی است مراجع قضایی نیز مسلما بدون افشای هویت گزارش دهندگان، برخورد‌های قاطع و بازدارنده‌ ای را با مجرمین خواهد داشت.

سردار حسینی، فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که تامین امنیت و حفظ آن یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه‌های نظامی، انتظامی و قضایی است گفت: خوشبختانه و در سایه همکاری‌های صورت گرفته استان اردبیل جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

او با قدردانی از دستورات قاطع قضایی در برخورد با هرگونه ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی‌ها گفت: مسلماً دستورات قاطع قضایی پشتوانه بسیار محکم و دلگرمی برای انجام مأموریت‌های محوله‌ نیرو‌های نظامی و انتظامی است.

طباطبایی، دادستان مرکز استان نیز وجود پلیس مقتدر را یکی از عوامل اصلی در تولید و تامین امنیت شهروندان عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی همواره از اقدامات قانونی نیرو‌های نظامی و امنیتی در راستای حفظ آرامش شهروندان حمایت می‌کند.

او حضور قدرتمند و قانون‌مدار پلیس در میادین، محلات شهر و محل ارتکاب جرایم را از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌ها عنوان کرد.

بحث و تبادل نظر اعضا و ارائه راهکار‌های لازم برای مقابله جدی و قاطعانه با اراذل و اوباش از دیگر مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار