رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

از ساخت کلانتری برای ارتقای امنیت در منطقه ۱۱ حمایت می‌‌شود

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست بررسی وضعیت امنیت اجتماعی منطقه۱۱ اعلام کردکه از ساخت کلانتری برای ارتقای امنیت مردم در دارالولایه شهر تهران حمایت می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
از ساخت کلانتری برای ارتقای امنیت در منطقه ۱۱ حمایت می‌‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نشست بررسی موضوعات و معضلات امنیت اجتماعی در منطقه۱۱ با حضور محمدآخوندی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران، سید محمد موسوی، شهردار منطقه۱۱، سرهنگ مافی، سرکلانتر هشتم تهران، محمودی، فرمانده بسیج سلمان فارسی، مدیران شهری منطقه۱۱ و رؤسای کلانتری های سطح منطقه برگزار شد.

محمد آخوندی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری تهران آمادگی دارد تا در کنار ناجا در راستای ارتقاء امنیت عمومی جامعه همکاری حداکثری داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عضو شورای اسلامی شهرتهران افزود: اعتقاد داریم که برای ارتقاء امنیت نباید منتظر فراهم شدن همه شرایط باشیم. باید مسائل و مصادیق نا امنی شناسایی دقیق شود و با مشارکت مردم، بسیج، شهرداری ، مساجد در کنار نیروی انتظامی، امنیت منطقه را به طور کامل تامین کنیم.

آخوندی با اعلام حمایت از احداث کلانتری در منطقه از شهردار منطقه خواست در تحویل زمین برای ساخت کلانتری تسریع کند.

وی تاکید کرد: منطقه۱۱ از جمله مناطق دارای موقعیت خاص اجتماعی و فرهنگی است که با این وجود تامین و توجه به موضوعات امنیت شهروندان نیازمند همفکری و برنامه ریزی است. شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهادات حوزه انتظامی حمایت می کند و شهرداری و بسیج با کمک نیروی انتظامی باید در تامین امنیت تلاش کنند.

در ادامه سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ نیز ضمن اشاره به ویژگی های خاص و حساسیت های ویژه منطقه 11 عنوان داشت: مسئله ارتقاء امنیت شهروندان در منطقه۱۱ از دغدغه های اصلی و دارای اهمیت فوق العاده است.

وی همچنین در گزارشی به وضعیت عمومی امنیت اجتماعی منطقه اشاره کرد و گفت: جمعیت ثابت منطقه 308 هزار نفر و جمعیت شناور 2 میلیون نفر است. جاذبه سفر به منطقه به واسطه فعالیتهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بالاست لذا برای ارتقاء امنیت ضمن همکاری نزدیک بسیج و ناجا در فاز اول به دنبال ایجاد 2 کلانتری جدید در منطقه هستیم و پیگیری های اولیه جهت تامین زمین و زیرساخت انجام شده است.

موسوی خاطرنشان کرد : افزایش حضور اتباع بیگانه در سطح منطقه، سگ گردانی و معضلات اجتماعی در برخی بوستان ها از جمله موارد مورد اشاره و مطالبات شهروندان است که با پیگیری و همکاری و حمایت نهادهای دیگر مرتفع خواهد شد.

در این نشست سرهنگ مافی، سرکلانتر هشتم تهران نیز گزارشی از وضعیت امنیت عمومی در منطقه از جمله پیشگیری افزایش سرقت ها، برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش، جمع آوری، کنترل و برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز و مزاحمت های خیابانی و .... ارائه کرد و گفت: در منطقه۱۱ سه کلانتری وجود دارد و با توجه به وضعیت خاص موجود در محدوده نیاز به احداث حداقل سه کلانتری دیگر داریم.

محمودی، فرمانده بسیج سپاه ناحیه سلمان فارسی نیز ضمن اعلام آمادگی بسیج برای همکاری در تامین امنیت به نفع مردم گفت: شناسنامه جامعی توسط بسیج از محلات منطقه۱۱ و وضعیت موجود و برنامه های ذیل آن تهیه شده است و آماده هرگونه همکاری با نیروی انتظامی و شهرداری را داریم.

در ادامه شهرداران نواحی ۴ گانه منطقه۱۱ نیز پیشنهادات و چالش های پیش رویشان را که موجب سلب رضایت و یا درخواست های متعدد شهروندان شده است را مطرح نمودند و مقرر شد با کمک بسیج و طرح های اجرایی نیروی انتظامی، در مدت مشخصی با همکاری دستگاه های حاضر در این جلسه موضوعات به ترتیب و اولویت بررسی و پیوست های اجتماعی لازم تهیه و بر اساس آن برنامه ریزی اجرایی برای پیشگیری از آسیب های ناشی از معضلات امنیتی در منطقه۱۱ مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار