امام جمعه شهرستان پردیس:

ضرورت ساماندهی و نظارت بر اجاره بهای مسکن

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر اجاره بهای مسکن در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت؛ متاسفانه عده‌ای از مردم در معرض تهدید جدی بی‌سرپناهی قرار دارند، برخی صاحب خانه‌ها به‌علت عدم توان پرداخت اجاره بهای دلخواه، مستاجران خود را جواب می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ساماندهی و نظارت بر اجاره بهای مسکن

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی با اشاره به حضور فعال و قدرت نمایانه ایران در آمریکای لاتین گفت: آمریکای لاتین از جمله مناطقی است که با ایجاد ساختارهای جدید سیاسی و اقتصادی در حال تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های جهانی است. غربی‌ها خیلی تلاش کردند تا با تمامی ابزارها از جمله ایجاد جنگ داخلی، کودتا، روی کار آوردن عناصر وابسته به خود و بسیاری حربه‌های دیگر منابع عظیم این منطقه را غارت کنند، اما امروز می‌توان به جرأت گفت که منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتیِ آمریکا و صهیونیست‌ها به عرصه قدرت‌ نمایی ایران تبدیل شده است.

وی افزود: مواضع مشترک ایران و ونزوئلا، همچنین سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده است که چگونه توطئه‌های غرب برای منزوی کردن ایران، خنثی شده و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی شکست خورده است.

صهیونیست‌ها استیصال خود را به نمایش گذاشتند

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با تغییر راهبردها و ماجراجوئی‌ها استیصال خود را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها برای اینکه توجهات را از داخل اراضی اشغالی و چالش‌های بی‌شمار منحرف کنند، به دزدی منابع گازی لبنان اقدام کردند و این نشان از درماندگی دولت لرزان صهیونیست‌ها دارد. نکته مهم اینکه، آنهایی که مخالفان حزب الله هستند و می‌گفتند اگر صهیونیست‌ها از خاک لبنان خارج شوند، دیگر نیازی به سلاح ندارند؛ اکنون که صهیونیست‌ها به حوزه گازی آنها دست درازی کرده است، بیایند و جواب بدهند.

مسئله آب تهدیدی اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای کل کشور

امام جمعه شهرستان پردیس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: امروزه مسئله آب تهدیدی اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای کل کشور محسوب می‌شود. صرفه‌جویی یک دستور حکومتی و سیاسی نیست، بلکه منافع آن اجتماعی و جهانی است، در حقیقت شکرگزاری به درگاه الهی است و مهم‌ترین رکن تحقق صرفه‌جویی منابع در جامعه بی‌شک مردم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی کشور در حوزه منابع آبی، ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش به‌ نظر می‌رسد؛ سریع‌ترین، کارآمد‌ترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبیِ حال‌حاضر، تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع به‌خصوص منابع آبی است. لذا باید از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول و سازمان‌های مردم‌نهاد، تبلیغ و ترویج نحوه صحیح مصرف آب صورت پذیرد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در ترویج نحوه صحیح مصرف منابع موجود نباید غافل شد، گفت: لازم است تا با ارائه محتوای مناسب، ذهن مسئولان و مدیران نسل آینده کشور را به سمت و سوی نحوه مصرف و مدیریت آب معطوف کرد.

هشدار به دلالان و املاک داران بی انصاف

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به مسئله مسکن، اظهار کرد: متاسفانه امروز عده‌ای از مردم در معرض تهدید جدی بی‌سرپناهی قرار دارند، برخی صاحب‌خانه‌ها به‌علت عدم توان پرداخت اجاره بهای دلخواه، مستاجران خود را جواب می‌کنند. در خیلی از مواقع صاحب‌خانه‌ها نیز به خاطر گرانی و تورم مجبور به افزایش اجاره‌بها و رهن هستند، اما اگر به ضعفا آسان گیرید، خدا خیر و برکت را نصیب آنها می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: به دلالان و املاک داران بی‌انصاف و خون‌آشام هشدار می‌دهیم که از غصب خداوند و آه مردم مظلوم بترسید که برای مال دنیا اینطور قیمت‌گذاری نجومی می‌کنید، عده‌ای از مردم را بی سرپناه کرده و برخی از خانواده‌ها را در معرض طلاق قرار داده و بعضی از خانواده‌ها را به فساد و حرام می‌کشانید. البته دلالان و املاک داران با انصاف و متدین هم کم نداریم که از آنها قدر دانی می‌کنیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار