امام جمعه شهرستان پردیس:

همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی شفاف‌ترین برنامه‎ صلح‌آمیز هسته‌ای بود

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به سوء‌استفاده مدیرکل آژانس از اقدام داوطلبانه کشورمان، اظهار کرد همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته طوری بود که 25 درصد از بازرسی‌های آژانس در سطح جهانی در ایران انجام شده و از شفاف‌ترین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در میان کشورهای عضو آژانس بود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی شفاف‌ترین برنامه‎ صلح‌آمیز هسته‌ای بود

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی تصریح کرد: این همکاری ایران داوطلبانه بود؛ اما گزارشی که مدیر کل آژانس درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران داده است نشان می‌دهد که مباحث سیاسی بر مباحث فنی غلبه کرده و آژانس هیچ استقلالی ندارد و از اصل حرفه‌ای خود عدول کرده است؛ چون وقتی مدیرکل آژانس به فلسطین اشغالی سفر می‌کند، بعد می‌آید این گزارش را می‌دهد معلوم است که مقامات رژیم صهیونیستی به او چه می‌گویند و چه می‌خواهند و چه فشاری می‌آورند. البته مدیرکل آژانس بداند که این رژیم جعلی عمر چندانی ندارد و به‌زودی خواهد مرد.

استفاده از ابزارهای فشار نتیجه‌ای ندارد

امام جمعه شهرستان پردیس با تاکید بر اینکه آنها می‌خواهند با گزارش‌های این‌چنینی بر ایران فشار بیاورند تا در برجام به مقاصد پست سیاسی خود برسند، اظهار کرد: کشورمان همواره تأکید داشته است که استفاده از ابزارهای فشار سیاسی از جمله صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس، غیرسازنده و نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملاتش با آژانس دربرنخواهد داشت و در این رابطه هشدار داده است که در صورت ارائه و تصویب این قطعنامه، دست‌بسته نخواهد بود و گام‌های عملی متقابلی را برخواهد داشت.دید

حجت‌الاسلام حسینی افزود: حتی در متن توافق هسته‌ای (برجام) تأکید شده است، ایران این حق را برای خود قائل شده است که اگر طرف‌های مقابل تعهدات خود را نقض کردند؛ تعهدات خود ذیل برجام را «به صورت کامل یا بخشی» متوقف کند. لذا اگر کشورمان اجرای تعهدات را به صورت کامل متوقف کند، به هیچ عنوان مرتکب اقدامی خلافِ متن برجام یا قوانین بین‌المللی نشده است.

تردید نهادهای اطلاعاتی غربی ‌به بقای اسرائیل


امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: بررسی برخی از شاخص‌ها مانند بحران مشروعیت در سرزمین‌های اشغالی به‌ دنبال فساد مقامات صهیونیستی باعث شده است که حتی نهادهای اطلاعاتی غربی نیز نسبت‌ به بقای اسرائیل با دیده شک و تردید نگاه کنند. مهاجرت معکوس نشان می‌دهد که اسرائیل قبل از آن 25 سال نابود خواهد شد.

عربستان از ترس یمنی‌ها آتش‌بس را تمدید می‌کند

وی در ادامه با بیان این مطلب که عربستان از ترس یمنی‌ها آتش بس را تمدید می‌کند، اظهار کرد: شما الان ببینید عربستان با حامیان غربی و منطقه‌ای خود در برابر یمن شکست خورد و به خاطر نیاز شدید غرب به نفت به خاطر جنگ اوکراین آتش بس را دو ماه دیگر تمدید کرد، این ذلت آنهاست.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ولادت حضرت امام رضا (ع) تصریح کرد: چند روز است که با برنامه‌های متنوع و حضور در برخی اماکن مقدس و پرچم گردانی که مردم ارادت ویژه‌ای به تبرکی‌های امام رضا (ع) دارند و خادمیاران این کار را انجام داده و مردم عزیز هم با توسل به امام رضا(ع) بر محبت و عشقشان به امام رئوف افزون‌تر می‌شود.

امام جمعه شهرستان پردیس همچنین ادامه داد: آستان قدس رضوی در طول سال در زمینه‌های مختلفی مانند رسیدگی به برخی نیازمندان و خدمت به ضعفا تلاش‌های خوبی را داشتند، که جا دارد از حاج علی درفکی، مسئول آستان قدس رضوی در شهرستان که زحمات فراوانی را کشیده اند صمیمانه تشکر کنم.

ادامه خدمتِ «قرارِ خدمت» در شهرستان پردیس

وی گفت: همانطور که اطلاع دارید در 6 ماه دوم سال 1400 دوازده قرار خدمت در سطح شهرستان توسط قرارگاه خدمت‌رسانی و مسئولان ترم برگزار شد که برکات خوبی را در پی داشت مانند حضور همه مسئولان در محلاتی که سال‌ها بود مردم حضور جمعی مسئولان را ندیده بودند مثلا محلی را رفتیم که مردم آنجا می گفتند ما 15 سال همچنین جلسه ای را در این محل نداشتیم، وقتی مسئولان از نزدیک و بدون واسطه مشکلات مردم و محلات را مشاهده می‌کنند و بهتر تصمیم می‌گیرند

ضرورت مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی


امام جمعه شهرستان پردیس درباره ضرورت مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی علی‌الخصوص برق و آب، بیان کرد: ما الان در شرایط خشکسالی هستیم و سال کم بارشی را داشتیم. لذا با صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب و برق قطعاً از مشکلات دیگر جلوگیری خواهیم کرد. البته از همه مسئولان استدعا داریم که هوشیاری و رصد خود را بالاتر ببرند و هرکجا مشکلی پیش آمد در کم‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند تا مردم اذیت نشوند. چون شرایط زندگی در برج‌های مسکونی طوری است که قطعی آب و برق شرایط را برای مردم سخت می‌کند، همچنین کم‌طاقتی و بی‌صبری هم شرایط را برای مردم سخت‌تر می‌کند پس با آرامش و حوصله پیگیری شود تا مشکل مرتفع شود.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار