وزیر آموزش‌ و پرورش:

طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان از سال آینده آغاز خواهد شد

اصفهان (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش گفت طرح رتبه‌بندی معلمان در حال انجام است و طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان نیز از سال آینده آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان از سال آینده آغاز خواهد شد

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار اظهار کرد: در کلام محاوره امام رضا (ع) را رئوف می‌نامیم، اما لقب ایشان عالم آل محمد (ص) است، زیرا با حضور ایشان در ایران، علومی که پیشتر پدید آمده بود به این کشور انتقال یافت؛ حضرت فرستادگانی به تمام نقاط ایران اعزام می‌کرد تا علاوه بر ترویج دین اسلام و مکتب تشیع، استکبارستیزی در برابر ظالمان را در دستور کار قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش یکی از برکات نظام تشیع را حضور فاطمه معصومه (س) در قم دانست و گفت: از برکات این حرکت مقدس، شکل‌گیری حوزه‌ای است که شخصیتی مانند امام خمینی (ره) در آن پرورش یافت و نظام کنونی را پایه‌گذاری کرد. در حوزه مشهد مقدس اشخاصی مانند رهبر معظم انقلاب پرورش یافتند و سبب قدرتمندی ایران در جهان شده‌اند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی ایران در برابر تمام قدرت‌های جهان حاصل نظام جمهوری اسلامی است؛ البته در نظام کنونی ضعف‌هایی وجود دارد، اما به طور کلی این کشور در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش‌آفرینی کرده است.

نوری با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم شهرستان شاهین‌شهر، تاکید کرد: فعالیت‌های بسیاری باید انجام شود، اما فرصت‌ها را نیز باید در نظر بگیریم و در هنگام انجام وظایف، موثر واقع شویم. اگر در باتلاق گذشته توقف کنیم، پایین‌تر خواهیم رفت، بنابراین لازم است با آینده‌نگری حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش های مهم دولت، گفت: یکی از چالش‌های پیش روی دولت جدید بدهی‌هایی بود که از گذشته مانده بود که دولت با صرفه جویی، تجمیع، ارتباط بیرونی و فروش نفت این بدهی ها را پرداخت کرد.

وی پرداخت حقوق تا قبل از دولت سیزدهم را از محل استقراض دانست و تاکید کرد: این دولت هیچ استقراضی انجام نداد ولی حقوق را با وجود تاخیر، اما بدون استقراض پرداخت می‌کند که باید بدین خاطر از کارکنان عذرخواهی کرد.

نوری دومین چالش دولت در روزهای آغازین را همه‌گیری کرونا عنوان کرد و ادامه داد: با اینکه بسیاری از فعالیت‌ها تعطیل بود و تامین واکسن به موضوعات دیگری گره خورده بود به سرعت واکسن تولید و تامین شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌های تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در دوران کرونا، گفت: در مدت دو سال دانش‌آموزان را به فضای مجازی روانه کردیم و به محض بازگشایی مدارس با برخی انتقادات روبه‌رو شدیم، اما امتحانات برگزار شد و قرار است برای عقب ماندگی‌های دوران کرونا، برنامه‌هایی در تابستان اجرا شود.

وی از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران کمبودها و جذب بازماندگان از تحصیل به ویژه در مناطق دور دست خبر داد و گفت: یکی از جنبه‌های مردمی بودن دولت همین موضوع است و باید دلیل تعطیلی کارخانه‌ها، آلودگی و مشکلات دیگر را بررسی کنیم تا با مشارکت راهبران جامعه اداری، نظامی، فرهنگی و علما برای حل آنها برنامه ریزی کنیم.

نوری با تاکید بر لزوم خودداری از اختلاف در جامعه علوی، گفت: در جامعه علوی و اسلامی هیچ‌کس با دیگری اختلاف ندارد مگر اینکه بر اساس "رحما بینهم" عمل نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش همسان سازی را در دستور کار دولت دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع باید با الگویی اجرا شود که به سرنوشت قانون خدمات کشوری دچار نشود. طرح رتبه‌بندی معلمان نیز در حال انجام است و طرح تغذیه رایگان دانش آموزان از سال آینده اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای دو هزار و ۱۰۰ سالن و زمین چمن در مدارس سراسر کشور افزود: دولت در سفرهای استانی ١٠ برابر بودجه شهرستان ها را در نظر می‌گیرد.

نوری، اختصاص ٧ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه سالانه آموزش و پرورش را دستاورد سفرهای استانی دانست و اظهار کرد: این اعتبار سه برابر سال گذشته بود و خیران نیز بخش اعظم حمایت از آموزش و پرورش را به دوش می‌کشند.

وی ایجاد هنرستان‌های همجوار صنعت را گام درستی در زمینه کاهش بیکاری تحصیل‌کردگان بیان کرد و گفت: دولت مصمم به تسهیلگری است و تا پیش از این در رتبه ۱۲۷ تسهیل جواز کسب و کار در دنیا قرار داشتیم و باید برای بهبود این شرایط در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از تلاش معلمان در دوران کرونا، یادآور شد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛ همچنین باید ارتباط بیرونی این وزارتخانه مناسب باشد تا به اهداف خود در زمینه آموزش و پرورش دست یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار